۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
مودیان سمنان حداکثر تا ۱۵ تیر نسبت به خوداظهاری ارزش افزوده اقدام کنند
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

مودیان سمنان حداکثر تا ۱۵ تیر نسبت به خوداظهاری ارزش افزوده اقدام کنند

سمنان- مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مودیان مالیاتی این استان حداکثر تا ۱۵ تیر ماه جاری برای ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به بهار امسال فرصت دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مالیات استان سمنان، جواد انوری اظهار داشت: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند و بر این اساس ۱۵ تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول (بهار ۱۴۰۰) خواهد بود.

انوری گفت: دو هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده جمع‌‎آوری شده استان سمنان در سال گذشته به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای توسعه و عمران شهری محسوب می شود و اگر مردم آثار پرداخت مالیات را به صورت ملموس درک و مشاهده کنند، رغبت بیشتری برای پرداخت آن خواهند داشت.

انوری با بیان اینکه  مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار  را تا پایان مهلت مقرر ارائه نکنند، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی خواهند شد، ابراز کرد: مودیان باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی افزود:  مودیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مالیات به آدرس " WWW.INTAMEDIA.IR " قسمت مالیات بر ارزش افزوده، اطلاعات تکمیلی در این ارتباط را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند.

کد خبر: ۹۷٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha