۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
صدور ۶۳  گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل
مدیرکل استاندارد اردبیل خبر داد؛

صدور ۶۳  گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل

اردبیل- علایی، مدیرکل استاندارد اردبیل از صدور بیش از ۶۳ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.

هاشم علایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به عملکرد سه ماهه اول سال جاری اداره کل  استاندارد اردبیل در زمینه صادرات و واردات و نظارت بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا، اظهار داشت: در این مدت زمانی، تعداد ۶۳ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.  

وی گفت: ۳۹ فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و ۲۴  فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب ۴۳ درصد و ۸۰ درصد تحقق عملکرد داشته‌ایم.

علایی افزود: بیشترین اقلام صادراتی در سالجاری شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار تاییدصلاحیت شده، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب وکار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحد های تولیدی کشور تدوین شده است.

دبیر شورای استاندارد اردبیل با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی نیز جزو  وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد.

کد خبر: ۹۶٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha