۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
برای پیشرفت؛ نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی و بندری هستیم
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی:

برای پیشرفت؛ نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی و بندری هستیم

نفر، رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: برای حرکت در مسیر پیشرفت نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه دریایی و بندری هستیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جمشید نفر با اشاره به اینکه تحریم شرایط سخت و ویژه‌ای را برای حمل و نقل دریایی ایران به وجود آورده است، اظهار داشت: موانع خارجی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه دریایی و بندری است از این‌رو برای پویایی اقتصاد ایران باید بتوانیم در یک تعامل عادلانه با دنیا به تفاهم برسیم و موانع خارجی موجود را برای بهبود عملکرد ظرفیت‌ها دریایی و بندری از پیش‌رو برداریم.

وی ادامه داد: افزایش هزینه‌ها در حوزه دریایی و بندری، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تحت فشار قرار می‌دهد و در شرایطی نظیر تحریم دولت باید در کنار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه دریایی و بندری هستیم، عنوان کرد: حوزه دریایی و بندری ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند هستند به آن ورود کنند و ضرورت دارد شرایطی فراهم شود تا با کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط؛ شاهد بیشترین فعالیت اقتصادی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای توسعه‌ی اقتصاد ایران است، خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران بعضا از دولتی بودن یا غیررقابتی بودن رنج می‌برد و این مساله بر فرآیند صادرات تاثیر گذاشته و باید مسیرهای جایگزین در حوزه صادرات تعریف شود.

نفر با تأکید بر اینکه شرایط، زمینه و قوانین باید به گونه‌ای رقم بخورد که سرمایه‌گذار خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه دریایی و بندری کشور شود، گفت: ایران؛ ظرفیت‌های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذاران خارجی را دارد و باید بتوانیم از این پتانسیل اقتصادی خود به نحو مطلوب برای افزایش درآمدها استفاده کنیم.

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه ضروری است بنادر پیشرفته و مدرن داشته باشیم و به بهترین شکل ممکن در راستای توسعه بنادر خود گام برداریم، اظهار کرد: توسعه یافتگی بنادر؛ افزایش درآمدهای بندری را رقم می‌زند و توجه سرمایه گذاران خارجی را جلب می کند لذا می‌توانیم علاوه بر تامین مالی هرچه بیشتر، شاهد پویایی بنادر باشیم و در مسیر بنادر بزرگ دنیا از جمله سنگاپور حرکت کنیم.

کد خبر: ۹۶٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha