۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
التهابی در بازار مرغ وجود ندارد/ تولید گوشت سفید در اردبیل بالاتر از نیاز بازار است
رئیس صمت اردبیل:

التهابی در بازار مرغ وجود ندارد/ تولید گوشت سفید در اردبیل بالاتر از نیاز بازار است

اردبیل- صادقی، رئیس صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: با همکاری خوب تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان گوشت سفید مشکل خاصی در فرآیند مرغ و خرید مردم در استان اردبیل شاهد نیستیم.

رامین صادقی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: ما نوسانات بازار مرغ را به دقت رصد می‌کنیم و به تناسب نیاز شهرستان‌های مختلف از کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مرغ درخواست می‌کنیم تا در شرایط متفاوت نیاز بازار را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تهیه و تولید مرغ بستگی به بازار و عرضه و تقاضا دارد که معمولا در اواخر هفته تقاضای مصرف بیشتر از سایر روزهاست ولی به صورت نسبی کشتار متوسط ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن در سطح استان اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ در قالب سامانه جامع تجارت و اپلیکیشن طراحی شده برای عرضه مرغ تلاش بر این است تا از کشتارگاه تا سطح عرضه شفافیت کار انجام شود تا در یک فرآیند قانونی، صحیح و درست عرضه مرغ به شکل مناسب برای همشهریان اتفاق بیفتد.

صادقی افزود: اکثر واحدهای صنفی قیمت مصوب را در فروش مرغ رعایت می‌کنند و ما کمترین تخلفات را در ماه‌های اخیر در این حوزه شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تولید گوشت سفید در استان اردبیل بالاتر از نیاز بازار است و در صورت صلاحدید متولیان استانی گاه صادرات به سایر استان‌ها نیز با صدور مجوزهای قانونی انجام می‌شود.

صادقی فعالیت چهار کشتارگاه مجهز استان و فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد صنفی را در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: در همه این واحدهای صنفی و کشتارگاه‌ها با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار به شکل صحیح و درست اتفاق می‌افتد و از فردا قرار است بر اساس سامانه طراحی شده از مبدأ تا مقصد نحوه کشتار مرغ تا عرضه آن به واحدهای صنفی مورد رصد قرار گیرد که انتظار می‌رود کمترین تخلف در این فرآیند رقم بخورد.

وی بیان کرد: مسئولیت نظارت و نرخ مصوب مرغ از کشتارگاه تا سطح خرده‌فروشی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و از ماه‌ها قبل در صورت بروز تخلف پرونده‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از حمایت‌های دامپزشکی، اداره کل پست و پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی در همکاری برای اجرای صحیح این سامانه و رصد و پایش تولید، کشتار و توزیع قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم شرایط مناسبی را در این فرآیند در بهبود امور و جلوگیری از تخلفات احتمالی نظاره‌گر باشیم.

کد خبر: ۹۶٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha