۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
۲۵۰ میلیون مترمکعب از ذخایر آبی مازندران صرف کشاورزی شد
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

۲۵۰ میلیون مترمکعب از ذخایر آبی مازندران صرف کشاورزی شد

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون مترمکعب از ذخایر سدها و آب بندان ها برای کشاورزی مصرف شده است.

محمدابراهیم یخکشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار شمار سدهای استان مازندران را ۱۰ سد بیان کرد و با اشاره به کاهش ذخایر سدهای استان، میزان کاهش را ۶۹ میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: سد میجران ۱۹ درصد، الیمات پنج درصد، سنبل رود هشت درصد، شیاده ۵۱ درصد، البرز ۱۲ درصد، شهید رجایی ۳۷ درصد نسبت به گذشته کاهش منابع آبی دارد.

وی با اظهار اینکه امسال تاکنون ۱۰۸ میلیون مترمکعب از آب سدها و ۱۴۳ میلیون مترمکعب از ذخایر آب بندان ها برای کشاورزی مصرف شده است، با توجه به کاهش بارندگی و منابع آبی بر لزوم پرهیز از کشت دوم برنج تاکید کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران باتاکید بر لزوم صرفه جویی در منابع آبی، تغییر الگوی کشت را امری ضروری دانست و گفت: در استان ۸۵۹ قطعه آب بندان وجود دارد که بیش از ۱۴۳ میلیون مترمکعب از آب آن صرف مصارف کشاورزی شده است.

یخکشی ظرفیت آب بندان را ۴۰۰ وسدهای استان را ۳۳۰ میلیون مترمکعب ذکر کرد و گفت: در ابتدای سال جاری ظرفیت سدهای استان تکمیل شده بود و اکنون این میزان به حدود نصف کاهش یافته است.

کد خبر: ۹۶٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha