۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
سفره‌های زیرزمینی آب استان بوشهر در حال نابودی هستند
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر:

سفره‌های زیرزمینی آب استان بوشهر در حال نابودی هستند

بوشهر- محمدی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: سفره‌های زیرزمینی آب استان بوشهر در حال نابودی هستند.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خشکسالی‌های چند سال اخیر بر میزان آب استان بوشهر در بخش آب شرب و آب مورد نیاز کشاورزان تاثیر بسیار زیادی داشته است و شاهد کاهش چشمگیر ذخیره آب هستیم.

وی افزود: سفره‌های زیرزمینی نیز با افت شدید و قابل توجه آب روبرو شده‌اند و در چنین شرایطی باید با راهکارهای صحیح به مقابله با معضل کم‌آبی و بی‌آبی برویم تا آب مورد نیاز مردم در بخش آب شرب  و آب کشاورزی تامین شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: متاسفانه حفاری‌های غیر مجاز و حفر چاه‌های غیر مجاز موجبات بدتر شدن این وضعیت شده و باید برخورد قاطعانه با حفاری‌های غیرمجاز صورت گیرد.

محمدی تصریح کرد: با وجود احداث آب‌شیرین‌کن‌ها، اما هنوز نیز با کمبود شدید آب مواجه هستیم و البته اگر آب‌شیرین‌کن‌های جدید در مدار تولید قرار بگیرند بخشی از مشکلات کم می‌شود و به فضل خدا امیدواریم در سال جاری شاهد بارندگی مناسبی باشیم تا سفره‌های زیرزمینی پر شوند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سفره‌های زیرزمینی آب استان بوشهر در حال نابودی هستند گفت: برداشت‌های غیر مجاز بیشترین ضربه را به سفره‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها در استان زده و موجبات نابودی سفره‌های زیرزمینی شده است.

کد خبر: ۹۶٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha