وزارت میراث فرهنگی موفقیتی نداشت| لطمه به صنعت گردشگری توسط مهمانسراهای بانکها
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفتگو با بازار:

وزارت میراث فرهنگی موفقیتی نداشت| لطمه به صنعت گردشگری توسط مهمانسراهای بانکها

عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: از دولت آینده انتظار داریم با رفع تحریم ها، زمینه را برای توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای مختلف جهان و به خصوص در حوزه گردشگری فراهم کند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی اکبر عبدالملکی» در پاسخ به این سئوال که انتظارات بخش خصوصی از دولت آینده چیست، گفت: تحریم ها فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی را فلج کرده است، لذا از دولت آینده انتظار داریم با رفع تحریم ها، زمینه را برای توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای مختلف جهان و به خصوص در حوزه گردشگری فراهم کند.

دولت آینده باید از توانمندیهای بخش خصوصی نیز به خوبی استفاده کند
این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تحریم ها و چالش های اقتصادی کشور مشکلات زیادی را برای بخش خصوصی و مردم به وجود آورده است، تاکید کرد: برای به گردش در آمدن بهتر چرخه اقتصادی در کشور در کابینه دولت آینده وجود افراد متخصص و کاردان ضروری است و در این راستا دولت آینده باید از توانمندیهای بخش خصوصی نیز به خوبی استفاده کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت آینده نباید بخش خصوصی را رقیب خود بداند، اظهار داشت: رشد اقتصادی نیازمند حضور افراد با استعداد در راس امور است، زیرا با انتخاب بهترین ها در وزارتخانه ها، استانداریها و دستگاه های دولتی می توان از مزیت های گردشگری استان های مختلف کشور نیز به سهولت استفاده کرد.

برای چرخش اقتصاد ملی برنامه ریزی مدون ضروری است
وی تاکید کرد: اگر قرار است در دولت آینده چرخ اقتصادی کشور به خوبی بچرخد دولت باید به تمام بخش های اقتصادی رسیدگی کند و در این راستا دولت باید با نگاه ویژه و فرامرزی برای به چرخش درآمدن اقتصاد ملی برنامه ریزی مدونی داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات مربوط به نپیوستن ایران به اف ای تی اف گفت: ۲۰۵ کشور در جهان به اف ای تی اف پیوسته اند و مشکلی در جابجایی ارز ندارند.

انتظار ما این است که در حوزه گردشگری وزیر کارآمدی در راس وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد چون در دولت روحانی ادامه کار این وزارتخانه با ساختارهای قدیمی هیچ موفقیتی برای این وزارتخانه نداشت

عبدالملکی گفت: انتظار ما این است که در حوزه گردشگری وزیر کارآمدی در راس وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد چون در دولت روحانی ادامه کار این وزارتخانه با ساختارهای قدیمی هیچ موفقیتی برای این وزارتخانه نداشت.

ما نباید اقتصاد را فدای سیاست کنیم
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ما نباید اقتصاد را فدای سیاست کنیم، بلکه سیاست در هرحال باید از تولید، صنعت و فعالیت های اقتصادی حمایت کند.

این عضو اتاق بازرگان ایران بیان کرد: تاکنون ندانم کاری دولتمردان به فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی لطمه وارد کرده است و این مساله نباید در دولت آینده تکرار شود، زیرا در حال حاضر پس از ۸ سال مردم از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم بسیار پشیمان و از آن انتقاد می کنند.

بخش خصوصی در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای جهان نقش مهمی دارد و در تمام دنیا بخش خصوصی قدرت اول اقتصادی است و در کنار آن تجار و بازرگانان مشاور خوبی برای دولت و دستگاه های اجرایی محسوب می شوند

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران اظهارداشت: بخش خصوصی در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای جهان نقش مهمی دارد و در تمام دنیا بخش خصوصی قدرت اول اقتصادی است و در کنار آن تجار و بازرگانان مشاور خوبی برای دولت و دستگاه های اجرایی محسوب می شوند.

عبدالملکی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در ایران به جایگاه واقعی بخش خصوصی بی تفاوتی شده و نادیده گرفته شده است، گفت: در دولت یازدهم رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران رئیس دفتر رئیس جمهور شد و این برای بخش خصوصی امیدواری زیادی به وجود آورد، اما در عمل کاری انجام نشد.

در کشور به سهولت می توانیم از مزیت های صنعت گردشگری استفاده کنیم
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مزیت های صنعت گردشگری تصریح کرد: در دنیا صنعتی بالاتر از گردشگری وجود ندارد و در همه شهرها، روستاها، مناطق کم برخوردار و محروم به سهولت می توانیم از مزیت های صنعت گردشگری استفاده کنیم.

عبدالملکی تاکید کرد: برای توسعه صنعت گردشگری در کشور نیازی به راه اندازی خط تولید نیست، بلکه وجود مناطق جذاب و دیدنی در کشور سبب شده ما بتوانیم درآمدهای ارزی صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت بکنیم.

در زیرساخت های صنعت گردشگری سرمایه گذاری نشد
این عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: در زمان دولت نهم و دهم هر بشکه نفت ۱۴۰ دلار درآمد ارزی برای کشور داشت، اما دولت نتوانست در زیرساخت های صنعت گردشگری در حوزه های تامین هواپیما، کشتی، اتوبوس هتل ها و سایر زیرساخت های گردشگری سرمایه گذاری کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: گردشگری صنعت پاکی است و گردشگر ارز مورد نیاز را با خود وارد کشور می کند در حالی که در صنعت باید محصولی تولید و صادر شود و پس از ماه ها انتظار ارز آن وارد کشور شود.

وجود مهمانسراهای بانک ها و دستگاه های دولتی و اجرایی در نقاط مختلف کشور به فعالیت های بخش خصوصی در صنعت گردشگری در ایران لطمه وارد کرده است و برای رهایی از این وضعیت، دولت آینده باید زمینه واگذاری این هتل ها و مهمانپذیرهای دستگاه های اجرایی را به بخش خصوصی فراهم کند

وی اظهارداشت: وجود مهمانسراهای بانک ها و دستگاه های دولتی و اجرایی در نقاط مختلف کشور به فعالیت های بخش خصوصی در صنعت گردشگری در ایران لطمه وارد کرده است و برای رهایی از این وضعیت، دولت آینده باید زمینه واگذاری این هتل ها و مهمانپذیرهای دستگاه های اجرایی را به بخش خصوصی فراهم کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: در دولت آینده وجود یک وزیر متخصص علم گردشگری در وزارت میراث فرهنگی در توسعه این صنعت در کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود و دولت آینده باید در این خصوص به پیشنهادات بخش خصوصی اهتمام ویژه ای داشته باشد.

کد خبر: ۹۶٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha