۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
۳ هزار واحد مسکن در خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود/ مقاوم‌سازی ۶۹ هزار واحد مسکونی
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی:

۳ هزار واحد مسکن در خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود/ مقاوم‌سازی ۶۹ هزار واحد مسکونی

بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه سه هزار واحد مسکن محرومان طی سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود از بهسازی و مقاوم‌سازی ۶۹ هزار واحد مسکونی استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی محمدی با اشاره به اینکه در استان نزدیک به ۸۴۰ روستا وجود دارد از تهیه ۱۰۰ درصدی طرح هادی در روستاهای استان خبر داد و گفت: تاکنون برای ۱۳۰ روستا طرح هادی بازنگری شده که بر اساس آن امکان ساخت‌وساز بر اساس طرح، فراهم است.

وی ادامه داد: طرح هادی در ۴۱۰ روستای استان که ۷۵ درصد جمعیت را شامل می‌شود، اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی یکی از ظرفیت‌هایی که برای استان فراهم‌شده را استفاده از قیر رایگان عنوان کرد و گفت: با استفاده از قیر رایگان یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار مترمربع معابر استان آسفالت شد.

به گفته محمدی با توجه به حادثه‌خیز بودن استان در موضوع رانش و سیل، در سیل ۹۸ در استان خراسان شمالی برای ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز ۴۲ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان در اجرای طرح مسکن محرومان سه هزار واحد است، گفت: برای تمامی سه هزار واحد تشکیل پرونده و معرفی به بانک انجام‌شده است و نزدیک به یک هزار واحد نیز به مرحله اجرای سقف و دیوارچینی رسیده‌اند و برنامه‌ریزی‌شده که تا پایان سال جاری تمامی واحدهای بهره‌برداری شوند.

کد خبر: ۹۶٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha