۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
وجود بازار ۱۰ میلیارد دلاری لجستیک در مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد

وجود بازار ۱۰ میلیارد دلاری لجستیک در مناطق آزاد

مومنی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به وجود بازار ۱۰ میلیارد دلاری لجستیک در مناطق آزاد، از فعال سازی این ظرفیت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از فرینا، در اولین نشست شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد با حضور «حمیدرضا مومنی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حرکت به سوی بازار ده میلیارد دلاری لجستیک در دستور کار قرار گرفت. این نشست با محوریت ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط سازمان های مناطق آزاد در حوزه لجستیک، بررسی و تبادل نظر در خصوص سیاستگذاری، برنامه ریزی راهبردی و تبیین نقش و جایگاه مناطق آزاد در حوزه لجستیکی کشور، بررسی و پشتیبانی اولویت های لجستیکی هریک از مناطق و برنامه ریزی توسعه منابع انسانی در جهت ارتقای ظرفیت تخصصی کارشناسی حوزه لجستیک در سازمان های مناطق آزاد برگزار و بررسی و تبادل نظر شد.

حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این نشست با اشاره به نقش پررنگ مناطق آزاد کشور در حوزه لجستیک و تاثیر آن گفت: سالانه یک میلیارد تن کالا از طریق کانال سوئز ترانزیت می شود، با توجه به اینکه هر تن کالایی که در کشور ترانزیت می شود ۲۰۰ دلار درآمدزایی دارد در صورتی که پنج درصد این ترانزیت ها از طریق مناطق آزاد وارد کشور شوند علاوه بر اشتغالزایی در این مناطق، درآمد و ارزآوری چشمگیری برای مناطق آزاد و کشور ایجاد می کند.

برگزاری هفتگی شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد با حضور معاونین لجستیک و حمل و نقل مناطق و به میزبانی یکی از مناطق آزاد کشور از دیگر مصوبات این نشست بود که در همین راستا مقرر شد دومین جلسه این شورا هفته آتی در منطقه آزاد چابهار برگزار شود.

گفتنی است، «حمیدرضا مومنی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در راس هیاتی متشکل از مدیران عامل و برخی معاونین و مدیران سازمان های مناطق آزاد در راستای برگزاری نشست هم اندیشی مدیران عامل این مناطق و بازدید از پروژه های سرمایه گذاری، زیرساختی، اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد ارس به این منطقه سفر کرد.

کد خبر: ۹۵٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha