۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
خشکسالی در مازندران تشدید شد/ ممنوعیت کشت دوم برنج
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

خشکسالی در مازندران تشدید شد/ ممنوعیت کشت دوم برنج

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و افت منابع آبی گفت: خشکسالی در استان تشدید شده است.

محمد ابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش بارندگی ها طی سال جاری در استان اظهار داشت: از ابتدای فصل مهرماه سال قبل تاکنون شاهد کاهش بارندگی ها بودیم از این رو به دلیل محدودیت منابع آبی، کشت دوم برنج در استان ممنوع شده است.

وی با اظهار اینکه ۱۳ درصد منابع آبی را به دلیل کاهش بارندگی ها از دست دادیم،ادامه داد: همچنین آوردهای رودخانه ای استان نیز در سال جاری به شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با عنوان اینکه خشکسالی در استان تشدید شده است، افزود: در ماه های آتی شدت خشکسالی در استان بیشتر نمایان می شود.

یخکشی به مصوبه شورای حفاظت منابع آب استان و شورای کشاورزی اشاره و اضافه کرد: با توجه به بروز خشکسالی و تداوم آن در ماه های آن،مقرر شد کشت دوم برنج در استان ممنوع شود زیرا احتمال افزایش آب از سفره های زیرزمینی وجود دارد.

وی از کشاورزان خواست تا از کشت دوم شالیزارها پرهیز کنند و گفت: برداشت بی رویه از مخازن زیرزمینی سبب کاهش و افت سطح منابع آب و شورشدن آب ها خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با عنوان اینکه مصوبه عدم کشت دوم برنج به مناطق مختلف مازندران ارسال شده است، خواستار همکاری کشاورزان در این بخش شد.

۲۱۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به زیر کشت برنج رفته است.

کد خبر: ۹۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha