۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
تست PCR چیست و چگونه انجام می شود؟

تست PCR چیست و چگونه انجام می شود؟

انجام تست کرونا در منزل سبب می‎ شود تا افراد کمتری در معرض ابتلا به این بیماری قرار گیرند. کرونا بیماری مرموز و ناشناخته ‎ای است که  افراد به شکل‎ های گوناگون آن را تجربه می‎ کنند.

بازار; گروه صنعت: به گزارش خبرگزاری مهرنیوز، انجام تست کرونا در منزل سبب می‎ شود تا افراد کمتری در معرض ابتلا به این بیماری قرار گیرند. کرونا بیماری مرموز و ناشناخته‎ ای است که  افراد به شکل‎ های گوناگون آن را تجربه می‎ کنند. برخی با علائم شایع آن مانند تنگی نفس مواجه بوده و برخی دیگر با ناراحتی سیستم گوارشی مواجه می ‎شوند. برخی حس چشایی و بویایی خود را از دست می ‎دهند و برخی دیگر دچار اختلالات خواب می‎ شوند.

شاید تزریق واکسن کرونا در کنترل بیماری نقش موثری داشته باشد، اما هنوز راه زیادی برای ریشه‎ کن شدن این بیماری وجود دارد. بنابراین تا آن زمان باید پروتکل‎ های بهداشتی را رعایت کرده و به ضرورت از منزل خارج شویم. هوم کا نیز تلاش کرده است در این زمینه قدمی موثر بردارد. با استفاده از خدمت تست کرونا در خانه و محل کار، در زمان و هزینه خود صرفه‎ جویی خواهید کرد.

تست کرونا در خانه و محل کار شما!

برای انجام تست کرونا شیوه‎ های مختلفی وجود دارد. ساده ‎ترین روش این است که به مرکز بهداشتی یا آزمایشگاه مراجعه نمایید. اگر به دنبال راه‎ حل بهتری هستید، چرا از خدمت تست کرونا در منزل هوم‌کا بهره نمی ‎برید؟ در این حالت دیگر لازم نیست از منزل خارج شوید و خود را در معرض خطر بیشتر قرار دهید. با استفاده از خدمات این مجموعه امکان انجام تست کرونا پروازی در منزل یا محل مورد نظر نیز وجود دارد. برای این منظور کافی است به سایت مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت رایگان ثبت نمایید.

کارشناسان ما با شما تماس گرفته و اطلاعات دقیقی در این زمینه در اختیار شما قرار می‎ دهند. همچنین با مراجعه به سایت می توانید از پکیج‎ های مختلفی که برای انجام تست کرونا در نظر گرفته شده است، مطلع شوید.

اهمیت تست کرونا در خانه و محل کار

یکی از مهمترین راه‎ های مبارزه با بیماری کرونا، کاهش ارتباطات است. با انجام تست کرونا در خانه، نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه‎ ها نیست. این امر به نوبه خود باعث کم شدن ارتباطات خواهد شد و در نتیجه افراد کمتری در معرض بیماری قرار می‎ گیرند.

استفاده از این خدمت برای افرادی که در گروه‎ های پرخطر قرار دارند نیز توصیه می‎ شود. از جمله گروه‎ های پرخطر به موارد زیر اشاره شده است:

· سالمندان

· کودکان

· زنان باردار

· افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته و به بیماری‎ های خاص مبتلا هستند.

· افرادی که به هر دلیلی دارای مشکلات حرکتی هستند.

انواع تست کرونا

برای تشخیص و بررسی کرونا سه تست اصلی وجود دارد. هر کدام از آن‌ها درباره بیماری و مراحل آن اطلاعات ارزشمندی در اختیار پزشک قرار خواهند داد. مهمترین و معتبرترین تست کرونا، همان آزمایش PCR است. این تست نشان می‎ دهد که آیا فرد به بیماری مبتلا شده است یا خیر؟

تست آنتی بادی از دیگر آزمایش‎ هایی است که برای بررسی کرونا مورد استفاده قرار می‎ گیرد. این تست به تنهایی نمی‎ تواند به تشخیص بیماری کمک کند اما اطلاعات مفیدی در مورد مرحله بیماری در اختیار پزشکان قرار خواهد داد.

تست سی تی اسکن ریه نیز به منظور بررسی وضعیت دستگاه تنفسی از سوی پزشکان توصیه می ‎شود. زمانی که ویروس کرونا به بدن حمله می‎ کند، شش و ریه ‎ها بیش از سایر قسمت‎ های بدن تحت تاثیر آن قرار می‎ گیرند. در این حالت اصطلاحا گفته می‎ شود، ریه‎ ها دچار فیبروز شده ‎اند، یعنی دیواره شش‎ ها ضخیم شده است. به همین دلیل اکسیژن کافی در اختیار بدن قرار نخواهد گرفت. این امر منجر به سرفه و تنگی نفس خواهد شد.

تست PCR چیست و چگونه انجام می شود؟

آیا تست کرونا در منزل قابل اجرا است؟

تست PCR در منزل به سادگی انجام خواهد شد، چراکه برای نمونه ‎گیری به شرایط و تجهیزات خاصی نیاز نیست.  اگر با علائم شایع کرونا مواجه شدید، در ابتدا خود را قرنطینه نمایید. هر چقدر میزان تماس شما با محیط اطراف کمتر باشد، به همان اندازه سرایت بیماری به دیگر اعضای خانواده کاهش خواهد یافت. برای انجام تست پی سی آر در منزل یا آزمایشگاه، به نمونه ترشحات از حلق یا بینی نیاز است. نمونه‎ گیری از طریق یک سواپ پنبه‎ ای ۱۵ سانتیمتری انجام خواهد شد. تکنسین آزمایشگاه، سواپ را به انتهای حلق یا بینی هدایت و نمونه را جمع ‎آوری می‎ کند.

این آزمایش در هر زمانی قابل اجرا است و شرایط خاصی مانند ناشتا بودن برای آن وجود ندارد. با تماس با کارشناسان هوم کا به راحتی می‎ توانید تست PCR  را در خانه یا محل مورد نظر انجام دهید. این مجموعه با آزمایشگاه‎ های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت همکاری دارد. به همین دلیل مطمئن باشید نتیجه تست با کمترین میزان خطا به شما ارائه خواهد شد. 

برای تست آنتی بادی کرونا در منزل چگونه باید آماده شد؟

برای تست آنتی بادی به نمونه خون نیاز است. خون گیری از ورید بازویی بوده و به راحتی در منزل قابل اجرا است. برای انجام آن نیز به شرایط خاصی نیازی نیست و بازه زمانی مشخصی برای آن وجود ندارد. با استفاده از این تست سطح آنتی بادی در بدن بررسی می‎ شود. اگر میزان آنتی بادی IgM در بدن زیاد باشد، یعنی بیماری در مراحل ابتدایی خود قرار داشته و بدن در حال مبارزه با آن است. چنانچه سطح آنتی بادی IgG زیاد باشد، یعنی بدن توانسته بر عامل بیماری غلبه کند.

شاید بپرسید چرا آزمایش آنتی بادی به تشخیص کرونا کمک نمی‎ کند؟ این تست به خوبی سطح آنتی بادی در بدن را نشان می‎ دهد اما مشخص نمی‎ کند تولید آنتی بادی به دلیل بیماری کرونا بوده است یا خیر؟ بسیاری از بیماری‎ های زمینه‎ ای و مشابه نیز می ‎توانند منجر به ترشح این پادتن ‎ها در بدن شوند. به همین دلیل گفته می‎ شود این آزمایش به تنهایی برای تشخیص کووید-۱۹ فاقد ارزش است.

تست PCR چیست و چگونه انجام می شود؟

بهترین روش انجام تست کرونا

همانطور که ذکر شد بهترین روش برای انجام تست کرونا، آزمایش PCR است. در طی آن اسید نوکلئیک ویروس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به طور ساده باید گفت ویروس کرونا ساختاری پوششی از جنس پروتئین دارد که تحت عنوان اسید نوکلئیک شناخته می‎ شود. در طی این تست ویروس‎ های فعال در بدن شناسایی می‎ شوند.

اگرچه این تست میزان دقت مطلوبی دارد، با این حال احتمال خطا در آن وجود خواهد شد. عوامل زیر می‎ توانند بر نتیجه تست تاثیر منفی داشته باشند:

· تست کرونا خیلی زود انجام شده است: به طور کلی توصیه می‎ شود سه تا پنج روز پس از آخرین تماس با فرد یا محیط آلوده آزمایش را انجام دهید. در این غیر این صورت احتمالا با نتیجه منفی کاذب مواجه خواهید شد. در این حالت ممکن است به بیماری مبتلا شده و ناقل باشید.

· سواپ پنبه ای به درستی وارد حلق یا بینی نشده است: چنانچه سواپ به خوبی به ترشحات حلق یا بینی آغشته نشده باشد، احتمال بروز خطا در نتیجه آزمایش وجود خواهد داشت.

· سواپ پنبه ای آلوده باشد: هر نوع آلودگی در ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی نتیجه نهایی تست را با خطا مواجه خواهد ساخت.

· نمونه در دمای مناسبی نگهداری نشده باشد: پس از جمع ‎آوری، لازم است نمونه به ظرف نگهدارنده منتقل و در دمای مناسبی حفظ شود تا به دست آزمایشگاه برسد.

· دقیق نبودن تجهیزات آزمایشگاهی.

همچنین به گفته خبرگزاری مهر نیوز، تست کرونا در منزل یک روش راحت و مطمئن برای انجام تست کرونا است. این روز ها در بسیاری از شهرها خدمات تست کرونا در منزل ارائه می‌شود. با کمی تحقیق و جست و جو در اینترنت می‌توانید بهترین ارائه دهنده‌های خدمات تست کرونا در منزل را پیدا کنید. یکی از این مراکز که در شهرهای تهران، کرج و حومه و همچنین شهر مشهد فعالیت دارد، مجموعه هوم‌کا است.

تست کرونا در منزل با هوم‌کا

برای برخورداری از خدمات درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی در منزل به هوم‌کا اعتماد کنید. این مجموعه برای ارائه خدمات خود با متخصصان کارآزموده و آزمایشگاه‎ های معتبر در استان‎ های تهران، کرج و حومه و شهر مشهد همکاری دارد. هدف اصلی هوم‌کا حفظ سلامتی مخاطبان خود است. همچنین این مجموعه تلاش کرده است خدمات خود را با قیمتی متعادل در اختیار شما قرار دهد. برای بهره ‎مندی از خدمت تست کرونا در خانه و سایر خدمات این مجموعه می‎ توانید به سایت مراجعه کرده یا با شماره ۰۲۱-۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

کد خبر: ۹۵٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha