۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
«آئودی» در میان خودروسازان الکتریکی قرار گرفت
Q۴ در تعقیب مقام بهترین

«آئودی» در میان خودروسازان الکتریکی قرار گرفت

«آئودی» محصول کراس الکتریکی خود یعنی Q۴ را با ۱۶۸ اسب بخار قدرت ابتدا در بازار آلمان سپس در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی آئودی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های فولکس واگن محصولاتی را تولید می‌کند که در تمام بازارهای جهانی، جایگاه ویژه دارند.

این خودروساز آلمانی به تازگی یک خودرو کراس اوور در دو نسخه معمولی و کوپه الکتریکی به محصولات خود اضافه کرده است. آئودی Q۴ و Q۴ اسپرت‌بک بر اساس پلتفرم MEB فولکس‌واگن ساخته شده است. همچنین اشتراکات زیادی با فولکس‌واگن ID.۴ خواهد داشت.

اما آئودی می‌گوید که بسیار تلاش کرده تا این دو خودرو کاملا متفاوت از یکدیگر باشند. درنگاه اول، کاملا مشخص است که Q۴ برخی از المان‌های ظاهری مانند جلوپنجره شش ضلعی و چراغ‌های یک تکه عقب را از برادران بزرگتر و الکتریکی خود به ارث برده است.

اما در Q۴ شاهد آن هستیم که خطوط و فرم‌ها از زوایای نرم‌تری برخوردار هستند. پس از سطوح تخت و اصطلاحا اتوکشیده سایر محصولات آئودی کمی فاصله گرفته است. همین امر سبب شده در Q۴ و به خصوص در نسخه‌ای اسپرت‌بک با استایلی اسپرت و جذاب‌تر روبه‌رو شویم.

در داخل کابین نیز آئودی Q۴ به یک مانیتور ۱۰.۱اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی مجهز است. همچنین امکان سفارش نسخه‌ای ۱۱.۶ اینچی با قابلیت اندروید اتو، اپل کارپلی و دستیار صوتی آئودی نیز وجود دارد. همچنین امکان سفارش دو تریم چرم مصنوعی وجود دارد.

در این باره آئودی اعلام کرده که این متریال با قابلیت ۴۵درصدی بازیافتی هستند. از نظر قوای محرکه نیز آئودی Q۴ با دو نوع باتری و سه توان خروجی متفاوت عرضه می‌شود. مدل این خودرو پایه Q۴ ۳۵ است. این مدل از یک باتری ۵۲ کیلووات ساعتی با قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون‌متری برخوردار است.

همچنین می‌تواند مسافتی معادل ۳۳۱ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. مدل میانی نیز Q۴ ۴۰ نام دارد و از یک باتری ۷۷ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این مدل نیز قدرتی معادل ۲۰۱ اسب‌بخار و گشتاوری برابر مدل پایه دارد. از طرفی مسافتی برابر با ۵۲۰ کیلومتر را بایکبار شارژ کامل طی می‌کند. مدل سوم هم Q۴ ۵۰ نام دارد، از همان باتری ۷۷ کیلووات ساعتی به همراه دو موتورالکتریکی که یکی در محور جلو و یکی در محور عقب استفاده می‌کند. این مدل ۲۹۵اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۴۶۵ نیوتون‌متری دارد. همچنین برد مسافتی آن به ۴۹۷ کیلومتر می‌رسد. خریداران در آلمان می‌توانند آئودی Q۴ را از ابتدای تابستان با قیمت ۴۱هزار و ۹۰۰ یورو خریداری کنند. اما مشتریان آمریکایی باید برای خرید آن تا پایان سال جاری میلادی منتظر بمانند.

گفتنی است که آئودی به عنوان یکی از خودروسازان با کیفیت و مطرح اروپایی در جهان شناخته می‌شود که محصولات با عمرمفید بالا تولید می‌کند.

کد خبر: ۹۵٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha