۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
۵۰۰ هزار یورو برای بهسازی جاده ماهیرود به فراه جذب شد
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی:

۵۰۰ هزار یورو برای بهسازی جاده ماهیرود به فراه جذب شد

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای جاده ترانزیتی ماهیرود به فراه دو میلیون یورو است که از این میزان ۵۰۰ هزار یورو جذب شد.

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کشور افغانستان به واردات از ایران نیاز دارد و رگ حیاتی او به نوعی در ارتباط تجاری با کشورهای دیگر است که ما باید این فرصت را قدر بدانیم.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در همین شرایط سخت کرونایی که گاه در آنسوی مرز نیز طالبان تحرکانی انجام می‌دهد ما تبادلات تجاری خود را از طریق مرز ماهیرود با کشور افغانستان داریم و خوشبختانه رو به افزایش نیز بوده است.

رحیمی زاده با اشاره به اینکه در دوماهه سال ۱۴۰۰ صادرات ما به افغانستان از طریق مرز ماهیرود حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است، گفت: روزانه نیز به طور متوسط۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون افغانستانی در مرز ماهیرود بارگیری می‌کنند.

وی در زمینه نیازهای مرز ماهیرود که در دولت جدید باید مد نظر قرار گیرد، اظهارکرد: ماهیرود در حقیقت تبدیل به یک شهر تجاری شده است و هر چقدر در زمینه زیرساخت‌های متعدد ارتباطی و تجاری و فیزیکی در آن فعالیت شود باز هم نیاز به کار وجود دارد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: به عنوان مثال اقدامات ارزشمندی در زمینه تأمین ایکس ری کامیونی برای ماهیرود انجام و قرارداد آن نیز بسته شده است و از طرف دیگر در حوزه محوطه‌سازی و ایجاد بیشتر انبار کالا نیازمندی‌هایی داریم.

رحیمی زاده با اشاره به اینکه یکی از نیازمندی‌های اساسی در ماهیرود بهبود وضعیت جاده‌ها است، گفت: اعتباراتی در زمینه جاده ماهیرود به بیرجند در نظر گرفته شده و اقداماتی خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت جاده ماهیرود به ولایت فراه افغانستان نیز یکی از خواست‌های تجار ایرانی و فعالان اقتصادی خراسان‌جنوبی است، اظهارکرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای بهسازی این مسیر مواصلاتی دو میلیون یورو است. 

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآورشد: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای ماهیرود به فراه ۵۰۰ هزار یورو توسط استاندار خراسان‌جنوبی جذب شده است.

گفتنی است براساس نظر مسئولان این محور ۴۰۰ کیلومتر طول مسیر صادرات افغانستان به کشورهای آسیای میانه را نزدیک‌تر می‌کند و با تکمیل این جاده فاصله زمانی از مرز ماهیرود به ولایت فراه افغانستان از ۴ ساعت کنونی به حدود ۱.۵ ساعت کاهش می یابد و از همه مهمتر کالاهای صادراتی زودتر به آسیای میانه می رسند.

کد خبر: ۹۴٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha