۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
 صادرات کالا از خراسان جنوبی ۳۷ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی:

صادرات کالا از خراسان جنوبی ۳۷ درصد افزایش یافت

بیرجند- جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۳۷ درصدی صادرات از مرزها و گمرکات استان طی دو ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

عباس جرجانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صادرات استان در سال گذشته افزایش ۱۰۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است، افزود: میزان صادرات محصولات استان در سال ۹۸ معادل ۱۰۰ میلیون دلار و سال ۹۹ معادل ۲۰۳ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع صادرات ماده ۱۱۶ و گمرک استان سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشت که نشان می‌دهد همه ارکان استان اعم از حوزه‌های اقتصادی و سایرین تلاش دارند صادرات از استان با قدرت بیشتری انجام شود.

جرجانی افزود: از مجموع صادرات ایران به کشور افغانستان ۳۷ درصد از لحاظ ارزش و حدود ۵۰ درصد از نظر وزنی مربوط به محصولات خراسان جنوبی بوده است.

 به گفته وی صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین، سوخت‌های تقطیری از جمله عمده محصولات صادراتی استان به کشور افغانستان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲ ماه ابتدای سال جاری نیز با رشد ۳۷ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم که نشان می‌دهد همه تلاش خود را برای صادرات محصولات استان گذاشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: با پیگیری‌های استاندار و دستور کارگروه توسعه صادرات باید زیرساخت‌های صادرات به نحوی انجام شود که محصولات برای صادرات با بالاترین ارزش افزوده ارسال شود.

 وی عنوان کرد: سعی می‌کنیم چرخه صادرات به نحوی باشد که بیشترین ارزش افزوده را داشته و خام‌فروشی به زنجیره تولید تبدیل شده و محصول نهایی را صادر کنیم.

جرجانی اظهار داشت: باید بسته الزامات صادراتی برای استان تدوین شود و پس از اینکه در کارگروه استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت برای شورای عالی صادرات کشور ارسال و تصویب شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: درخصوص زیرساخت‌ها، نحوه صادرات محصولات و افزایش قدرت صادراتی را می‌توان در این بسته لحاظ کرد که این مهم در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفت.

کد خبر: ۹۴٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha