۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
اعطای تسهیلات کارگشایی به زلزله زدگان خراسان شمالی
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی خبر داد:

اعطای تسهیلات کارگشایی به زلزله زدگان خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از اعطای تسهیلات کارگشایی به زلزله زدگان، استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، علی محمدی گفت: از محل تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به تعدادی از منازلی که در زلزله اخیر بطور کامل تخریب شده تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: سقف این تسهیلات ۱۰ میلیون تومان بوده و به صورت قرض الحسنه به واحدهای مسکونی که به طور کامل تخریب شده است، پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه میزان خسارت ناشی از زلزله سنخواست درهیات دولت بررسی و مصوب شده، گفت: در روزهای آینده این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ می‌شود تا برای تعیین سقف تسهیلات وتعیین بانک‌های عامل انجام شود.

محمدی در ادامه از تشکیل ۴۵۰ پرونده در روستاهای آسیب دیده خبرداد و افزود: تاکنون همه واحدهای مسکونی که کامل تخریب شده بود، آوار برداری شده و هنوز هم کار آوار برداری ادامه دارد.

به گفته وی تهیه نقشه برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله انجام شده و صدور پروانه‌های ساخت به طور رایگان انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ضمانت پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی منازل روستایی و زلزله زده به صورت زنجیره‌ای است، گفت: میدواریم با تلاش‌هایی که انجام می‌شود قبل از فصل سرما واحدهای مسکونی آسیب دیده بازسازی شود.

گفتنی است با بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله پنج هزار نفر از مسکن مناسب در استان بهره مند می‌شوند.

در زلزله اخیر ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی از توابع شهرستان‌های جاجرم و گرمه به طور کامل تخریب شد و بیش از هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی هم نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران روز دوشنبه ۲۷ اردبیهشت زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتری بامداد در شهرستان‌های جاجرم وگرمه رخ داد که برخی از منازل مسکونی در ۴۷ روستا تخریب و بیش از دو میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های این منطقه واردشد.

کد خبر: ۹۲٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha