۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
صدور پروانه ساختمانی رایگان به زلزله‌زدگان سنخواست
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی خبر داد:

صدور پروانه ساختمانی رایگان به زلزله‌زدگان سنخواست

بجنورد- محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی از صدور پروانه ساختمان به زلزله‌زدگان سنخواست شهرستان جاجرم به‌صورت رایگان خبر داد.

علی محمدی در گفتگو با بازار؛ با اشاره به زلزله ۵.۵ ریشتری ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهر سنخواست اظهار داشت: آواربرداری، تهیه نقشه، نظارت‌ها و صدور پروانه ساختمان به شکل کاملاً رایگان برای زلزله‌زدگان برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

وی افزود: براساس آخرین ارزیابی افزون بر یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکونی براثر این حادثه  بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند که حدود ۱۲۱ واحد به طور کامل تخریب و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴۶ چادر بین روستاییان توزیع‌شده است، گفت: اکنون ستاد بازسازی در شهرستان شوقان مستقرشده تا مردم با حداقل رفت‌وآمد بتوانند مایحتاج خود و امکاناتی را که نیاز دارند، تهیه کنند.

محمدی همچنین از آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به مردم زلزله‌زده بعد از تصویب و ابلاغ توسط دولت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هنوز دولت برای ارائه تسهیلات به مناطق زلزله‌زده خراسان‌شمالی مبلغی را مصوب نکرده است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل منابع داخلی خود کارها را آغاز کرده است.

کد خبر: ۹۰٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha