۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
یک‌هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در سنخواست شناسایی شد
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی:

یک‌هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در سنخواست شناسایی شد

بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی از شناسایی بیش از هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله سنخواست در شهرستان جاجرم خبر داد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، علی محمدی اظهار داشت: در زلزله اردیبهشت سنخواست بیش از یک هزار واحد مسکونی که عمدتاً خشتی و گلی بودند دچار آسیب شدند که از روزهای اولیه آواربرداری و کمک به زلزله‌زدگان با منابع داخلی بنیاد مسکن آغاز شد.

وی گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه ۹۸۱ واحد مسکونی به‌طور ۱۰۰ درصد تخریب‌شده و نیازمند بازسازی هستند و ۵۲ واحد نیز تعمیراتی شناسایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه ۱۲۱ واحد از واحدهای شناسایی‌شده در اولویت بازسازی هستند و باید قبل از فرارسیدن فصل سرما احداث آن‌ها به اتمام برسد، افزود: خوشبختانه در این زلزله تلفات جانی نداشتیم و مصدومان نیز اندک بودند و تعدادی دام روستاییان تلف شد.

محمدی با اشاره به اینکه تعداد ۴۴ پس‌لرزه‌ با بزرگی ۲.۵ و بیشتر در منطقه رخ‌داده است، توضیح داد: واحدهای مسکونی خشتی و گلی سه شهرستان گرمه، جاجرم و شوقان که نزدیک کانون زلزله بودند دچار خسارت شد.

وی عمده خسارت‌های واردشده از زلزله ۲۷ اردیبهشت را مربوط به واحدهای خشتی و گلی و واحدهای دامی عنوان کرد و گفت: عمدتاً واحدهای خسارت‌دیده به دلیل مصالح غیراستاندارد و احداث غیراصولی و فنی خسارت دیدند و تخریب شدند و طبق ارزیابی‌ها، آن واحدها هیچ‌گونه سیستم سازه‌ای مقاوم نداشتند.

کد خبر: ۹۰٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha