۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
معرفی ۳۵۰ نفر از اصناف آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات در خراسان‌جنوبی
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی خبر داد؛

معرفی ۳۵۰ نفر از اصناف آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات در خراسان‌جنوبی

بیرجند- علیزاده، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: با مصوبه استاندار خراسان جنوبی ۳۵۰ نفر از اصناف آسیب دیده از کرونا با اولویت زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

رضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: براساس تصمیمی که در جلسه با استاندار خراسان‌جنوبی برای پیگیری مشکلات اصناف که به واسطه محدودیت‌های کرونایی به وجود آمد، گرفته شد ۳۵۰ زن سرپرست خانوار که متولی یک صنف بوده‌اند، برای دریافت وام معرفی شدند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: مبلغ این تسهیلات دو میلیون تومان است که نمی‌تواند ذره‌ای از مشکلات اقتصادی اصناف را کاهش دهد.

علیزاده با اشاره به برخی دیگر از وعده‌های سازمان‌ها و نهادهای متولی برای کاهش مشکلات اصناف در جلسه با استاندار ادامه‌داد: یکی از این وعده‌ها عدم قطعی برق آب و برق و گاز اصناف تا دو هفته بعد از پایان محدودیت‌ها بود که خوشبختانه اخطار قطعی در این زمینه نداشتیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با بهبود شرایط از نظر وضعیت شیوع کرونا وضعیت کسب و کارهای اصناف نیز رونق گیرد، گفت: اصناف در شرایط کرونایی از لحاظ آسیب دیدگی اقتصادی در وضعیت‌های متفاوتی بودند چرا که اعمال محدودیت‌ها نیز بر آنان متفاوت بود.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی اظهارکرد: به عنوان مثال اصنافی که فروش مواد غذایی و یا تعمیرکاران را داشتند هیچگاه با اعمال محدودیت رو به رو نبودند ولی از جنبه دیگر فروش پوشاک و ... بسیار از منظر اقتصادی آسیب دیدند که حمایت‌های از آنان نیز باید متفاوت باشد.

علیزاده یادآور: در آخرین محدودیت‌هایی که بر اصناف اعمال شد در سطح کشوری برای تسهیلات به اصناف قول و وعده‌هایی داده شد ولی ما هنوز در عمل چیزی مشاهده نکرده‌ایم.

کد خبر: ۸۹٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha