۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
۶ هزار هکتار پوشش آبیاری نوین در اردبیل عملیاتی می‌شود
استاندار اردبیل:

۶ هزار هکتار پوشش آبیاری نوین در اردبیل عملیاتی می‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در سال جاری، شش هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش آبیاری نوین قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو صبح شنبه در بازدید از طرح‌های آبیاری مدرن و صنایع تبدیلی اردبیل اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم استان در بخش کشاورزی توجه به آبیاری نوین است که به همین منظور اقدامات جهشی برای اجرای این طرح‌ها مبنای کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری شده در طول امسال حداقل بتوانیم شش هزار هکتار را تحت پوشش آبیاری نوین قرار دهیم، بیان کرد: در طول سه سال گذشته پوشش آبیاری اراضی زراعی استان به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است که این مسئله نشان از توسعه و پیشرفت در حوزه اجرای طرح آبیاری نوین در استان است و به همین منظور درصدد هستیم با ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای بهره‌وری از اراضی کشاورزی اقدام کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: طرح آبیاری نوین از هدررفت منابع آبی تا حد قابل توجهی جلوگیری می‌کند و سبب بهبود آبیاری و رسیدن آب به تمام نقاط و اراضی کشاورزی می‌شود که می‌توان به صورت ارائه آمار به صرفه‌جویی ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی و بهره‌وری ۱۵ درصدی اشاره کرد.

بهنامجو ادامه داد: اردبیل در بحث آبیاری نوین جزو رتبه‌های برتر کشور است و برای سیب‌زمینی‌کاران با کاهش هزینه تولید این محصول بهره‌وری بالا دارد که به همین منظور ۱۳ هکتار از اراضی دشت اردبیل به سامانه آبیاری نوین مجهز شده و امسال این موضوع بهبود بهتری پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان نیز تمهیدات لازم به عمل آمده تا کشاورزان استان با تولید محصولات نگران خرابی و فاسد شدن آن نباشند که به همین منظور ظرفیت سردخانه استان تا پایان امسال به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد که این مسئله نیز جزو اولویت‌های استان برای توسعه بهره‌وری کشاورزی است.

استاندار اردبیل ادامه داد: امیدواریم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی همکاری‌های لازم را داشته باشند و در راستای ارائه تسهیلات همکاری‌های لازم را داشته باشند که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

کد خبر: ۸۹٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha