۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
علاقه مندی نروژ برای بسط همکاری های اقتصادی با ایران

علاقه مندی نروژ برای بسط همکاری های اقتصادی با ایران

هاوگه، سفیر نروژ در ایران خواهان افزایش همکاری های اقتصادی و نمایشگاهی با ایران در اکسپو و نمایشگاه های بین المللی ایران گردید.

به گزارش بازار به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا.ایران، در نشست صمیمانه ای که با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا.ایران و  سیگوالد هاوگه  سفیر کشور نروژ در تهران برگزار شد دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه تاکید نمودند.

در این نشست، زمانی، تشکیل چنین جلساتی را باعث افزایش روابط بین دو کشور خواند و ابراز امیدواری کرد تا با بهبود روابط بین المللی کشورمان در عرصه جهانی ارتباطات اقتصادی و تجاری خوبی مابین دو کشور برقرار گردد.

وی همچنین با اشاره به روابط دیرینه خوب بین ایران و نروژ، برگزاری نمایشگاه های بین المللی و تخصصی با مشارکت دو کشور و امضاء تفاهم نامه های همکاری را از جمله اهدافی دانست که می تواند در زمینه بسط و گسترش روابط تجاری فی مابین موثر باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا.ایران همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به توانمندی های بالای دو کشور در زمینه کشتیرانی، نفت و انرژی میتوان همکاری های خوبی را دراین زمینه ها با یکدیگر ایجاد نمود.

ایشان با بیان اینکه شعار ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ایران تمدن کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها  می باشد، از سفیر کشور نروژ خواست تا در مراسم روز ملی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ شرکت نموده و گفت که ما نیز در مراسم روز ملی کشور نروژ در اکسپوی دوبی شرکت خواهیم نمود تا از فضای دوستی ایجاد شده در پاویون دو کشور بطور مشترک و بهینه استفاده کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اذعان داشت که برنامه های فرهنگی زیادی برای پاویون ایران در اکسپوی دبی پیش بینی شده که می توانیم بخشی از آن را بطور مشترک با کشور نروژ برگزار نموده و با تشکیل جلسات بیشتر سطح همکاریهای متقابل را افزایش دهیم.

سیگوالد هاوگه سفیر کشور نروژ در تهران نیز با تشکر از دعوت و تشکیل این جلسه گفت: بعلت تحریم هایی که علیه ایران در مجامع بین المللی برقرار شده است، علیرغم عدم حمایت کشور نروژ از این تحریم های آمریکا، متاسفانه سطح روابط دو کشور کاهش یافته که امیدواریم با به سرانجام رسیدن مذاکرات بین المللی شاهد شرایط بهتری برای ایران و در نتیجه افزایش روابط دو کشور در زمینه های مختلف باشیم.

وی همچنین بیان داشت که کشور نروژ با اطلاع از اینکه ایران دارای پاویونی بزرگ در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی است خواستار همکاری با کشورمان و تشکیل جلساتی میان مسئولان و تجار دو کشور در حاشیه برگزاری رویداد جهانی اکسپو شد.

سفیر کشور نروژ در تهران به این نکته هم اشاره کرد که موضوع پاویون کشورش در اکسپو درخصوص اقیانوسها و کشتیرانی است و به علت آنکه هر دو کشور ایران و نروژ در این مبحث و همچنین مباحث مربوط به نفت و انرژی دارای ظرفیت های بالایی هستند می توانند همکاری های خوبی را در این زمینه بایکدیگر داشته باشند.

شایان ذکر است، سیگوالد هاوگه از مقامات و مسئولان ایرانی نیز دعوت نمود تا در مراسم روز ملی نروژ که روز ۲۳ فوریه برگزار خواهد شد حضور یافته و جلسات بیشتری نیز ما بین مسئولان دو کشور برای استفاده بهتر از فرصت این رویداد جهانی برگزار گردد.

کد خبر: ۸۹٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha