۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
 ۱۳۰ هزار میلیارد از جیب سهامداران خرد رفت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

۱۳۰ هزار میلیارد از جیب سهامداران خرد رفت

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس یک بررسی دقیق، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از جیب سهامداران خرد به جیب چند ده واحد حقوقی یا افراد حقیقی خاص وارد شده است.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درمورد وضعیت نزولی بورس گفت: دخالت های بیجای دولت و شورای عالی و مدیریت بورس حال و روز بورس را به اینجا کشانده است.

وی عنوان کرد: بر اساس یک بررسی دقیق، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از جیب سهامداران خرد به جیب چند ده واحد حقوقی یا افراد حقیقی خاص وارد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما در مجلس طرحی را تهیه و امضا کردیم که روزهای آینده هم تحویل هیئت رئیسه خواهد شد. با این کار دستوری و سوء مدیریتی که در بورس اتفاق افتاده خیلی از سهامداران ضرر کردند لذا ما در این طرح تلاش داریم میزان ضرر افراد و مقصد پول را شناسایی کنیم و قوه قضائیه هم مکلف می شود این منابع را به جیب کسانی که ضرر دیدند واریز کند.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل کانون سهامداران حقیقی به این وضعیت بورس کمکی خواهد کرد یا خیر گفت: اگر برای دفاع از حقوق سهامداران خرد تشکل و مجموعه های صنفی درست شود کار بسیار درستی است و ما هم حمایت می کنیم اما انتخاباتی که درخصوص سهامداران سهام عدالت انجام شد روند درستی نداشت.

حاجی دلیگانی درمورد تصمیم مجلس به تغییر قیمت گاز برای واحدهای صنعتی گفت: قیمت گاز به این نیت باید اصلاح شود که واحدهای بزرگی مانند فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن، فولاد خوزستان و کارخانه های سیمان از گاز و از دیگر حامل های انرژی ارزان و با قیمت یارانه ای استفاده می کنند اما محصول خود را بالاتر از قیمت جهانی به فروش می رسانند.

وی این موضوع را یک ظلم دو طرفه به مردم ایران دانست و افزود: وقتی آب و گاز و برق متعلق به همه مردم ایران است چطور ما نمایندگان مجلس شاهد باشیم که کارخانه های بزرگ خوراک گاز خود را به یک دوم قیمت جهانی دریافت کنند اما محصولشان را بالاتر از قیمت بفروشند!؟

این نماینده مجلس اظهارکرد: ما در قانون بودجه می خواستیم همه حامل های انرژی که ارزان توزیع می شود را برداریم چون سال ۹۸ حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داشتیم و دهک دهم بیشترین دریافت و دهم های پایینی کمترین را از یارانه های پنهان حامل ها دارند.

کد خبر: ۸۸٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha