۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کشاورزی مازندران نیازمند ۲.۴ میلیارد مترمکعب آب است
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:

کشاورزی مازندران نیازمند ۲.۴ میلیارد مترمکعب آب است

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران نیاز آب کشاورزی را در استان ۲.۴ میلیارد مترمکعب ذکر کرد و گفت: از این میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب توسط سدها تامین می‌شود.

محمد ابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهدید خشکسالی در استان اظهار داشت: پدیده های اقلیمی و آب و هوایی متاثر از شرایط مختلف است و باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه امسال در کشور و مازندران شرایط کم بارشی را شاهد هستیم، افزود: ارزیابی و پیش بینی ناشی از این است که این کم بارشی ها متاثر از شرایط دوره ای است و در استان دو تا سه سال با کم بارشی و دو تا سه سال با ترسالی روبرو هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه امسال شرایط کم بارشی در استان تکرار شده است، درباره وضعیت ساخت سد در استان گفت: سد گلورد، زارم رود در دست ساخت است و عملیات اجرایی سد سجادرود در استان آغاز می شود.

یخکشی شمار سدهای در حال بهره برداری را ۱۰ سد ذکر کرد و گفت: سه سد در حال ساخت است و عملیات ساخت دو سد جدید نیز امسال آغاز می شود.

وی با عنوان اینکه سدها می توانند نسبت به جمع آوری و مدیریت آب در سال زراعی اقدام کنند، یادآور شد: ما باید مدیریت سازگاری را اعمال کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه سال جاری رهاسازی سدها زودتر از سال های قبل شروع شده است، گفت: در پایین دست سدها مشکلی از نظر تامین آب وجود ندارد.

یخکشی با اظهار اینکه اقتصاد کشاورزی استان آب پایه است، یادآور شد: در حاضر ۲.۴ میلیارد مترمکعب آب برای کشاورزی استفاده می شود که از این میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب از آب سدها  و مابقی از آب های جاری و رودخانه ها تامین می شود.

کد خبر: ۸۷٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha