۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
۱۷ هزار مازندرانی متقاضی بازنشستگی پیش از موعد شدند
مدیرکل تعاون مازندران:

۱۷ هزار مازندرانی متقاضی بازنشستگی پیش از موعد شدند

ساری- اصغری، مدیرکل تعاون مازندران گفت: سال گذشته ۱۷ هزار شاغل در استان درخواست بازنشستگی پیش از موعد ناشی از مشاغل سخت و زیان آور را داشتند.

کامران اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نیمی از تعاونی های استان فعال هستند، شمار شرکت های ثبت شده در استان را ۱۳ هزار فقره بیان کرد و گفت: بقیه تعاونی ها راکد و غیرفعال هستند.

وی با اظهار اینکه مازندران دومین استان کشور از نظر شمار تعاونی ها را دارد، افزود: در حال حاضر تلاش بر این است که کیفیت تعاونی ها افزایش یابد و در این راستا سال گذشته ۶۰ شرکت تعاونی در استان ثبت و تشکیل شده است.

اصغری با عنوان اینکه نسبت به کیفی سازی تعاونی ها در سال های اخیر اقدام شده است، یادآور شد: متاسفانه هنوز نتوانستیم فرهنگ تعاون را در جامعه ترویج کنیم.

مدیرکل تعاون مازندران یادآور شد: اکثر تعاونی ها دارای مشکل حقوقی و اختلاف بین اعضای هیئت مدیره هستند درحالی این تعاونی ها مشکلات مالی ندارند و تغییر نگرش افراد سخت است و این نشان می دهد که در زمینه فرهنگ کار جمعی ترویج نشده است.

وی با اشاره به روابط کار گفت: در سال قبل ۱۴ هزار دادخواست ارسال و رسیدگی شد و بیش از ۹۰ درصد از این دادخواست ها منتهی به صدور رای می شود.

اصغری افزود: همچنین بیش از ۱۷ هزار سال قبل درخواست مشاغل سخت و زیان و آوری و بازنشستگی پیش از موعد داشتند و این پرونده ها بررسی شده است.

کد خبر: ۸۷٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha