۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
هدفم برای حضور در انتخابات؛ رفع معضل بیکاری و تک رقمی کردن آن است
دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران:

هدفم برای حضور در انتخابات؛ رفع معضل بیکاری و تک رقمی کردن آن است

حشمتیان، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: رزومه من از خیلی از داوطلبان ریاست جمهوری ادوار گذشته و اکنون قوی‌تر است.

به گزارش بازار، قدرتعلی حشمتیان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با چه هدفی اعلام داوطلبی کرده اید؟ افزود: به عنوان نماینده جریان مستقلین و اعتدال گرایان که پس از جریان اصول گرایی و اصلاح طلبی، جریان سوم تعریف می‌شود؛ برای پرشور کردن تنور انتخابات در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و برای اقتدار نظام به میدان آمده ام.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: حزب در جلسات متعدد بنده را به عنوان داوطلب اختصاصی خودشان در نظر گرفته اند و احزاب همراه که در جبهه مستقلین و اعتدال گرایان هستند به ۱۴ داوطلب رسیدند که در نهایت اولویت اول آن‌ها بنده است و احساس می‌کنم در این برهه زمانی می‌توانم برای ریشه کن کردن فساد موفق باشم و آن را به صفر برسانم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای ریشه کنی فساد برنامه هم دارید؟ ‌افزود: برنامه مفصلی در ۲۵ بند دارم که در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

حشتمیان گفت: آمده ام تا شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را عینیت ببخشم و معتقدم اکنون باید استقلال، آزادی جمهوری اسلامی همانند قانون اساسی اجرا شود؛ ما باید آزادی را در چارچوب قانون اساسی به ملت برگردانیم.

وی افزود: هدف دیگرم برای حضور در انتخابات؛ رفع معضل بیکاری و تک رقمی کردن آن است و مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان و مباحث معیشتی بود که من را وادار کرد در این عرصه ورود کنم؛ چون خودم از صفر شروع و مراحل را طی کرده ام تا به اینجا رسیدم، حالا احساس می‌کنم بتوانم مثمر ثمر باشم.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان که خود را از همه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ادوار گذشته و کنونی به لحاظ رزومه کاری قوی‌تر می‌دانست گفت: در دوران دفاع مقدس و در دوره نمایندگی مجلس و در زمان ریاستم در خانه احزاب اقداماتی داشتم که نشان می‌دهد رزومه من از خیلی از آقایانی که اعلام داوطلبی کردند، ‌ قوی‌تر است و اگر شورای نگهبان اجازه ورود به من دهد مسائل مهم تری دارم که خدمت ملت ایران عرض می‌کنم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در باره سوابق اجرایی خود گفت: ۱۵ سال مدیر کل روابط عمومی در نیروی انتظامی، سپاه، صدا و سیما و ستاد کل نیروهای مسلح بودم و به عنوان مدیرکل نمونه روابط عمومی کشور هم انتخاب شدم.

حشمتیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار اجرایی تان چه بوده است؟ گفت: در روابط عمومی امور روابط عمومی را در راستای مسائل اجرایی پیش می‌بردم و معاون سازمان صنایع دستی کشور هم بودم و در دوره نمایندگی مجلس نیز سعی می‌کردم اقدامات اجرایی برای مردم انجام دهم.

وی درباره شعار انتخاباتی اش افزود: من با شعار «آسایش دو گیتی؛ نه افراط نه تفریط» به میدان آمده ام.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره مهم‌ترین اولویت اش در دولت گفت: دولت ما باید آنچه را که در قبل از انتخابات می‌گوید پس از انتخابات اجرا کند و اولویت من در دولت رفع مشکلات معیشتی و بیکاری است، چرا که مردم سوال می‌کنند چرا ۱۱ سال است مبلغ یارانه تغییر نمی‌کند و ارزش ۴۵ هزار تومان پول ۲ کیلو میوه است.

حشمتیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما چقدر بنا دارید یارانه بدهید؟ افزود: اعلام نمی‌کنم و بر مبنای نیاز مردم در جامعه و بر مبنای بودجه کشور سعی می‌کنم مردم را راضی کنم؛ معتقدم قطعاً باید یارانه داده شود و قطع آن را به مصلحت نمی‌دانم، چرا که هم اکنون خیلی از روستاییان و محرومان با همین مبلغ یارانه زندگی می‌کنند.

وی درباره اولویت هایش در عرصه سیاست خارجی نیز گفت:‌ به جز رژیم منحوس صهیونیستی؛ معتقدم باید با همه کشورها گفتگو کرد و نمی‌توانیم بگوییم که دشمنان و دوستان ما دائمی هستند و باید با همه کشورها تعامل داشته باشیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با برجام چه می‌کنید؟ افزود: باید برجام را ادامه دهیم، اما حتماً مسائل اقتصادی و سیاسی را توامان باید ببینیم.

حشمتیان درباره نوع رابطه با عربستان هم گفت: با هیچ کشوری نمی‌توانیم دائماً متخاصم و یا دوست باشیم و عربستان کشور همسایه و مسلمان است و ارتباطاتی داریم و نمی‌توانیم دائم قطع رابطه کنیم؛ باید با حفظ شان دو کشور در جهت انسجام ملت ارتباط برقرار کنیم و من در این ارتباط به دنبال اوج و ترقی ملت ایران هستم.

وی افزود: اکنون عربستان از طریق ولیعهد چند بار برای مسئولان ما از طریق عراق پیام فرستاده است، آن‌ها علاقه مندند با ما ارتباط برقرار کنند و ما باید مذاکراتمان را بر اساس عزت، انسجام و حاکمیت ملی تقویت کنیم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قبول دارید که عربستان و رژیم صهیونیستی در دشمنی با ما هم دست هستند؟ گفت: ما قطعاً باید به مسئولان عربستان بقبولانیم که یا ما را انتخاب کنند و یا رژیم صهیونیستی؛ کشورهای مسلمان باید در کنار هم باشند تا مسلمانان در دنیا عزتمند بمانند.

کد خبر: ۸۷٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha