۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
شرایط سخت اقتصادی رسانه‌ها در خاکریز کرونا/ معیشت خبرنگاران مورد غفلت قرار گرفته است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

شرایط سخت اقتصادی رسانه‌ها در خاکریز کرونا/ معیشت خبرنگاران مورد غفلت قرار گرفته است

اردبیل- محرم نژاد، رئیس کمیته اقتصادی کارگروه بانوان رسانه رسبان اردبیل گفت: متاسفانه بیشترین بی‌توجهی در خصوص مسائل معیشتی و حقوقی به خبرنگاران شده است.

هنگامه محرم نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: ما با پدیده بسیار پیچیده‌ای که تمام دنیا را غافلگیر کرد مواجه شدیم و آنقدر وسیع و ناشناخته بود، که تمام مشاغل را درگیر و مورد آسیب قرار داد و رسانه‌ها یکی از اصنافی بودند که دچار بیشترین آسیب شدند.

وی افزود: در این شرایط بخشی از روزنامه‌های کاغذی چاپ نشدند، بسیاری از تحریریه‌ها تعطیل شدند و برخی از ارتباطات به دلیل رعایت پروتکل‌ها باعث مشکل اقتصادی برای رسانه‌ها شد.  

رئیس کمیته اقتصادی رسانه رسبان بانوان استان اردبیل اضافه کرد: هم اکنون اکثر ادارات بمنظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشست‌های خود را بصورت مجازی برگزار می‌کنند و با این وجود مسئولان و خبرنگاران با امانتداری مسائل را منتشر می‌کنند.  

محرم نژاد تاکید کرد: قرار نیست بخاطر کرونا امیدبخشی و پنجره کسب و کار در جامعه تعطیل و خدمات دولت اعلام نشود بلکه با امیدبخشی و ایجاد انگیزه باید مردم را به زندگی در کنار کرونا ترغیب کنند.  

وی افزود:خبرنگاران و اصحاب رسانه بدون هیچ چشم داشتی در عرصه مبارزه با ویروس کرونا حضور داشته و این روند به طور جدی کماکان ادامه دارد و این قشر بی‌ادعا همچنان همدوش نیروهای درمانی در صف اول مهار کرونا هستند. از این بابت باید از فعالیت رسانه ها به نحو صحیحی حمایت شود.  

محرم نژاد همچنین با انتقاد به این مسئله که متاسفانه بیشترین بی توجهی در خصوص مسائل معیشتی و حقوقی به خبرنگاران شده است، خاطر نشان کرد: اگر امید و سرمایه اجتماعی متزلزل شده است به این خاطر است که در بخش رسانه ها موفق نبوده ایم چرا که نجیب ترین و بهترین خبرنگارانی را در استان داریم اما به آنها توجه نمی کنیم.   

رئیس کمیته اقتصادی رسانه رسبان بانوان در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: در شورای شهر مشهد مبلغ ۴ میلیارد تومان برای کمک به فعالان فرهنگی و رسانه ای این شهر اختصاص داده شد که از مدیران دستگاه های اجرایی در اردبیل و شورای شهر و شهرداری نیز انتظار می رود با توجه به وضعیت کنونی متاثر از شیوع کرونا و لغو نشست های خبری و...از فعالان رسانه حمایت کنند، اما این حمایت به معنای این نیست که جلوی انتقاد و پرسشگری خبرنگاران گرفته شود.  

وی تصریح کرد: هنوز برای فعالان رسانه در کشور حتی یک صندوق شکل نگرفته است و این مایه تاسف است. ایجاد کارگروه رسانه رسبان در کشور و نمایندگی در استانها جای امیدواری است چرا که کارگروه رسبان کماکان در تلاش می باشد تا با ایجاد چنین صندوق های بتواند مسائلی نظیر وام، مشکلات معیشتی و ... این عزیزان را تا حد توان حل کنند و بعضی از خلاهای قانونی که خبرنگاران را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است قطعا می تواند با همیاری و مساعدت مسولان استانی حل شود.  

رئیس کمیته اقتصادی رسانه رسبان بانوان اردبیل در پایان با انتقاد از اینکه همانطور که جلساتی در خصوص برطرف کردن مشکلات صنعت گذاشته می شود، چرا در حوزه رسانه اینطور نگاه هایی وجود ندارد، تاکید داشت: مگر اشتغالزایی فقط این است که افراد پشت دستگاه بایستند؟ حال آنکه وقتی هر رسانه می تواند چند نفر نیروی بیمه شده داشته باشد این یعنی کمک به اشتغال در جامعه، پس در بخش فرهنگی و رسانه ای هم اگر حمایت صحیحی صورت بگیرد می توان با بیمه کردن افراد شرایط اشتغال را فراهم آورد.

کد خبر: ۸۶٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha