۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
آتش سوزی کارخانه تولید الکل در قم؛ دادستانی ورود کرد
صبح یکشنبه به وقوع پیوست؛

آتش سوزی کارخانه تولید الکل در قم؛ دادستانی ورود کرد

قم - یک کارخانه تولید الکل در شهرک صنعتی شکوهیه قم طعمه آتش گسترده‌ای شد و خسارت سنگینی به این مرکز و کارخانه‌های اطراف آن وارد آمد.

به گزارش خبرنگار بازار، پس از اعلام حریق در کارخانه صنایع شیمی مولدان شهرک شکوهیه قم در ساعت ۶:۲ صبح یکشنبه به آتش نشانی قم، بلافاصله نیروهای آتش نشان با ۲۰ خودروی سنگین به محل حادثه که ۱۲ کیلومتر با قم فاصله دارد، اعزام شدند.

حمید کریمی، سخنگوی آتش نشانی قم در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: گستردگی حریق باعث شد تا بیش از یکصد خودروی آبرسان و اطفای حریق از طریق آتش نشانی قم، شهرداری و شرکت آبفا به محل حادثه اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه جاری شدن مواد شیمیایی در جوی آب باعث گستردگی حریق در کوچه‌های اطراف شد، گفت: علاوه بر تعدادی خودرو که در محل پارک بودند، دو خودروی اطفای حریق متعلق به آتش نشانی قم و شکوهیه کاملا در آتش سوختند.

آتش سوزی کارخانه تولید الکل در قم؛ دادستانی ورود کرد

سخنگوی آتش نشانی قم از مصدومیت دو آتش نشان نیز در این حادثه خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای آتش نشانی اجازه سرایت حریق به مخزن بزرگ الکل که در مجاورت محل حادثه بود داده نشد که در غیر این صورت شاهد فاجعه‌ای بزرگ در این شهرک صنعتی بودیم.

وی افزود: با توجه به وجود مواد اولیه فتالیک که پیش‌ساز تولید مواد پلاستیکی است در محل حادثه، کار اطفای حریق به سختی پیش رفت و احتمال سمی بودن دود برخاسته از این آتش سوزی نیز وجود داشت.

آتش سوزی کارخانه تولید الکل در قم؛ دادستانی ورود کرد

مصدومیت ۶ نفر در حادثه حریق
مهدی فراهانی، سخنگوی اورژانس قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حادثه حریق در شهرک شکوهیه قم ساعت ۶:۲۲ صبح امروز به اورژانس قم اعلام شد، گفت: ۶ دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حریق اعزام شد.

وی از مصدومیت شش نفر در این حادثه خبر داد و گفت: ۳ نفر از مصدومان از نیروهای کارخانه و سه نفر دیگر از پرسنل آتشنشانی بودند که دو نفر به علت شدت مصدومیت به بیمارستان منتقل و بستری شدند و چهار مصدوم دیگر در محل مداوا شده‌اند.

آتش سوزی کارخانه تولید الکل در قم؛ دادستانی ورود کرد

خسارت ۸۰ میلیارد تومانی به کارخانه صنایع شیمیایی
علی‌اصغر سلطانی، معاون دادستان قم نیز در گفتگو با بازار از تشکیل پرونده قضایی در حادثه آتش سوزی کارخانه صنایع شیمی مولدان خبر داده و گفت: میزان خسارت وارده به این کارخانه که با ۴۸۰ کارگر در حوزه پتروشیمی فعالیت دارد بیش از ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر دو خودروی آتش نشانی به ۱۰ خودرو متعلق به کارگران و پرسنل کارخانه نیز ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است، گفت: برآوردهای اولیه حاکی از غیرعمدی بودن حادثه است ولی تحقیقات تکمیلی در این زمینه با اعزام بازپرس به محل ادامه دارد و دستور قضایی برای بررسی علت حادثه صادر شده است ولی تا کنون شخصی احضار و یا بازداشت نشده است.

آتش سوزی کارخانه تولید الکل در قم؛ دادستانی ورود کرد

لازم به ذکر است که این حریق از یکی از منابع میعانات در کارخانه صنایع شیمی مولدان آغاز شده و با خروج میعانات و مواد آتش‌زا از منبع و پخش در محل حریق به دیگر نقاط این کارخانه گسترده شده است.

کد خبر: ۸۶٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha