۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
آبیاری قطره‌ای در شالیزارهای مازندران کلید خورد
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

آبیاری قطره‌ای در شالیزارهای مازندران کلید خورد

ساری- شهیدی‌فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پروژه آبیاری قطره ای شالیزارها برای اولین بار در ۵۰۰ هکتار از مزارع استان اجرا شد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکل کم آبی در استان مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب را امری مهم خواند و گفت: برای مدیریت آب در حوزه کشاورزی، پروژه آبیاری نوین و مکانیزه در مزارع استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبیاری قطره ای برای اولین بار در شالیزارهای استان اجرا شده است، افزود: این طرح در ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای استان در بابلسر انجام شده که برای کشت شالیزاری، باغات و توت فرنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آبیاری نوین و قطره ای سبب صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف آب  می شود، افزود: برای توسعه طرح های آبیاری نوین و ترویج آن در استان آمادگی لازم را داریم تا در مدیریت مصرف آب و هزینه ها کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید براینکه باید بحران آب را جدی بگیریم خواستار توجه و تقویت زیرساخت ها از جمله آب بندان های کشاورزی شد و گفت: ظرفیت آب بندان ها از سدهای استان بیشتر است و در حال حاضر ذخیره آب بندان های استان ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

شهیدی با عنوان اینکه آب بندان ها کارکردهای متنوعی از جمله آبزی پروری و گردشگری دارد، مرمت سردهنه های کشاورزی و لایروبی انهار را از دیگر راهکارها برای تامین آب کشاورزی در استان بیان کرد و گفت: مازندران ۱۰ درصد تولیدات کشاوررزی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۸۶٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha