۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
جولان مافیا در بازار الکترومکانیک/ دولت نظاره گر است
رئیس اتحادیه الکترومکانیک استان یزد:

جولان مافیا در بازار الکترومکانیک/ دولت نظاره گر است

یزد- زارع زاده، رئیس اتحادیه الکترومکانیک یزد گفت: برخی شرکت‌های بزرگ سازنده لوازم الکترومکانیک، مافیای قدرتمندی در تولید، توزیع  و نرخ گذاری ایجاد کرده اند و متاسفانه دولت هم نظاره گر است.

علی زارع زاده در گفت وگو با خبرنگار بازار به تشریح ابعاد فعالیت‌های اتحادیه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: سیم پیچی الکتروموتور، بازسازی الکتروموتورهای سوخته صنعتی و خانگی از موتور کولر تا موتور سنگ شکن معدن از مجموعه فعالیت‌های اتحادیه الکترومکانیک است.

وی ضمن اشاره به سختی های کار خود از جمله وجود آلاینده‌ها و خطرات دیگر ناشی از فعالیت در این صنف گفت: مواد اولیه که در الکترومکانیک استفاده می شود مس است و مس وابسته به بورس جهانی است که با تلاطم در بازار جهانی مس بر نرخ‌گذاری‌ها در ایران  اثرگذار است.

رئیس اتحادیه الکترومکانیک استان تاکید کرد: فرآیندی که روی الکترومکانیک‌ها در داخل کشور انجام می‌شود تقریبا بیشتر مواد اولیه آن از خارج  از کشور تامین می‌شود که با توجه به تحریم کشور موجبات تورم را در حوزه الکترومکانیک را فراهم می‌کند.

زارع زاده با بیان تورم ۲۰ درصدی در سال گذشته در بازار الکترومکانیک، گفت: از سال جدید پنج درصد تورم شامل مجموعه الکترومکانیک شده است و به علت عدم ثبات شرایط اقتصاد، احتمال گرانی‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان گسترده بودن حیطه کاری خود که از سیم پیچی ترانس تا فروشندگی هوا موتور، حفاری چاه شامل می‌شود، افزود: از مسئولین خصوصا وزیر صمت درخواست داریم تمهیداتی بیندیشد که قیمت کنترل فرآیندی که روی مس صورت می‌گیرد در دست اتحادیه الکترومکانیک باشد.

زارع زاده در خصوص نرخ گذاری هایی که شرکت‌های سازنده انجام می‌دهند، گفت: قیمت تمام شده تولیدات شرکت ها با قیمتی که به دست مردم می‌رسد، تا ۱۰ درصد اختلاف قیمت دارد و این اختلاف قیمت به سود شرکت های سازنده تمام می‌شود.

وی ضمن اشاره به سودی که مافیای شرکت های حوزه الکترومکانیک می‌برند، خاطر نشان کرد: اگر قیمتگذاری در دست اتحادیه باشد، بازار الکترومکانیک از نظر کیفیت و  قیمت گذاری وضعیت بهتری خواهد داشت که این موضوع در حال پیگیری است تا بلکه قبل از تمام شدن دولت این کار عملی شود.

کد خبر: ۸۶٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha