۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
صدور مجوز مشاغل خانگی در خراسان شمالی تسهیل می‌شود
مدیر امور بانوان استانداری خراسان شمالی:

صدور مجوز مشاغل خانگی در خراسان شمالی تسهیل می‌شود

بجنورد- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی از تسهیل شدن فرآیند صدور مجوز برای مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، ملیحه یغمایی گفت: با ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و درمان با هدف تبدیل هر آشپزخانه به یک کارگاه تولیدی، فرآیند صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل می‌شود.

وی با بیان این خبر افزود: استان در دو سال گذشته بر موضوع گسترش مشاغل خرد و خانگی متمرکز شده و تلاش کرده است تا رسته‌های مختلف مشاغل خانگی در استان تقویت و تعریف شود که در این نگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری بر محصولات بومی و محلی تولیدی استان تأکید شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با اشاره به سیاست‌های استان برای توسعه مشاغل خانگی با تکمیل زنجیره تولید، برند سازی و استانداردسازی محصولات، ایجاد بازار فروش با تعریف پلتفرم‌ها و اتصال محصولات به هلدینگ های مهم در کشور ازجمله آستان قدس رضوی، گفت: با دستورالعمل جدید ابلاغ‌شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، ضابطه مربوط به صدور مجوز برای واحدهای مشاغل خانگی تسهیل و بازتعریف شده است.

یغمایی افزود:  در دستورالعمل‌های قبلی دیدگاه‌های سخت‌گیرانه برای تولید و فروش مشاغل خانگی وجود داشت اما با ابلاغ دستورالعمل جدید واحدهای تولیدی می‌تواند به‌صورت کوچک و خانوادگی تعریف شود و محصولات تولیدی قابلیت فروش در سطح شهرها و واحدهای صنفی را دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل بسیاری از واحدهای تولیدی که به‌صورت غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند که اطمینان خاطر بیشتری برای تولید و فروش محصولات به وجود خواهد آمد.

یغمایی ابلاغ این دستورالعمل را فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان مشاغل خانگی دانست و افزود: تلاش داریم اعتبارات لازم برای برخورداری دارندگان مجوزهای مشاغل در استان تأمین شود.

کد خبر: ۸۵٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha