۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
ارزش اقتصادی تولیدات توت فرنگی در مازندران ۹۰۰ میلیارد ریال است
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

ارزش اقتصادی تولیدات توت فرنگی در مازندران ۹۰۰ میلیارد ریال است

جویبار- ملایی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش اقتصادی تولید ۱۶ هزار تن توت فرنگی را در استان ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

حسن ملایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره آغاز برداشت توت فرنگی از مزارع استان اظهار داشت: در استان مازندران هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۱۶ هزار تن محصول توت فرنگی امسال از مزارع استان برداشت شود، ارزش اقتصادی این محصول را در استان بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی شمار بهره برداران توت فرنگی را چهار هزار نفر ذکر کرد و گفت: این محصول در مزارع شهرستان بابل، بابلسر، جویبار، ساری، قائمشهرف نکا، بهشهر، گلوگاه و آمل تولید می شود.

ملایی با عنوان اینکه مازندران دومین استان تولید کننده محصول توت فرنگی در کشور استان، افزود: متوسط برداشت محصول توت فرنگی در هر هکتار ۱۰ تن است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: محصول تولیدی استان علاوه بر مصرف در داخل به استان هایی نظیر تهران، البرز، شیراز، قم، کاشان و غیره ارسال می شود.

همزمان با برداشت نوبرانه توت فرنگی قیمت این محصول در بازارهای استان بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است و تولیدکنندگان بالابودن هزینه های تولید را از جمله دغدغه ها بیان می کنند.

کد خبر: ۸۴٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha