۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
سردرگمی متقاضیان در خرید آهن

سردرگمی متقاضیان در خرید آهن

شنیده ها حاکی از این است که طرف های برجامی در جهت مشورت و تصمیم گیری به کشورشان باز می گردند و همین اخبار می تواند منجر به تغییرات روند دلار به واسطه هر خبر مثبت یا منفی از مذاکرات شود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با ورود نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان در روز گذشته، بازار آهن شرایط نسبتا آرامی را سپری کرد و از شتابی که ناشی از تحرکات بورس کالا در این بازار ایجاد شده بود اندکی کاسته شد. این وضعیت در حالی است که در معاملاتی که روز گذشته در بورس کالا صورت گرفت، شمش فولاد خوزستان مبنای قیمت گذاری قرار گرفت و با رقابت حدود سه درصدی به کانال ۱۲ هزار تومان وارد شد؛ اما با این وجود همچنان در بازار خبری از خریدار نمی باشد و برجام و مذاکرات بر بخش تقاضا سایه انداخته اند.

شنیده ها حاکی از این است که طرف های برجامی در جهت مشورت و تصمیم گیری به کشورشان باز می گردند و همین اخبار می تواند منجر به تغییرات روند دلار به واسطه هر خبر مثبت یا منفی از مذاکرات شود. این موضوع بیانگر آن است که باید در خرید و موجودی انبار دقت ویژه ای داشت.

در هر صورت بررسی قیمت های اعلام شده از سوی تولیدکنندگان مقاطع مختلف نشان می دهد که روز گذشته در حوزه میلگرد بیشتر تولیدکنندگان قیمت های اعلامی خود را بدون تغییر اعلام کردند اما باز هم در این میان شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم، به این صورت که برخی از تولیدکنندگان قیمت های خود را حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش دادند. میلگرد سایز ۱۴ با نرخ ۱۴ هزار و ۳۲۵ تومان بالاترین قیمت اعلام شده بود که همانند روزهای گذشته مربوط به کارخانه رادهمدان می باشد.

در بازار تیرآهن، قیمت تیرآهن کیلویی ۵۰ تا ۱۰۰ تومان افزایش داشت. در میان افزایش قیمت تیرآهن کیلویی، در تیرآهن شاخه ای در سایز های پر فروش شاهد کاهش ۱۰ و ۲۰ هزار تومانی و حتی افزایش ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی بودیم؛ برخی از قیمت های این حوزه نیز بدون تغییر اعلام شدند.

افزایش  ۱۰۰ تومانی در قیمت ناودانی از سوی تولیدکنندگان این حوزه اعلام شد و برخی نیز قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند. در رابطه با نبشی نیز اغلب قیمت ها ۱۰۰ تومان افزایش داشت و برخی نیز یا اعلام قیمت نکردند و یا قیمت های خود را ثابت اعلام کردند. در بازار پروفیل اما قیمت پروفیل دچار نوسان بود و علاوه بر افزایش قیمت در این حوزه، کاهش و ثبات قیمت نیز در برخی از سایزها به چشم می خورد.

حال باید دید که در روزهای آتی با شنیده شدن اخبار مذاکرات و تغییرات روند نرخ ارز، بازار آهن همانند روزهای ابتدایی سال وضعیت آرامی را سپری خواهد کرد یا باز هم تحت تاثیر عملکرد بورس کالا و دیگر عوامل به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۸۴٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha