۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
ایتالیا بر بام بدهی جهانی
موسسه تحقیقات ماتزیئرو اعلام کرد

ایتالیا بر بام بدهی جهانی

ادامه رشد پرشتاب بدهی دولتی ایتالیا، اقتصاد این کشور را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش بازار، ادامه رشد پرشتاب بدهی دولتی ایتالیا، اقتصاد این کشور را با چالش روبرو کرده است.

موسسه تحقیقات مالی ماتزیئرو، در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد که بدهی عمومی ایتالیا در ماه فوریه گذشته با افزایش ۳۵ میلیارد یورو در مقایسه با ماه قبل از آن به دو هزار و ۶۳۷ میلیارد یورو خواهد رسید که این به معنای ثبت رکوردی جدید در بدهی دولتی این کشور خواهد بود.

براساس پیش بینی این موسسه تحقیقاتی ایتالیا، روند صعودی بدهی دولتی، برای ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
والریو مالوتسی، کارشناس اقتصادی گفت: بدهی عمومی ایتالیا در ۴ دهه گذشته همواره از روندی صعودی تابعیت کرده به طوری که میزان پرداخت بهره مربوط به بدهی‌های دولتی ایتالیا از اصل بدهی بیشتر بوده است.

در همین حال مرکز آمار ایتالیا «ایستات» اعلام کرد: نزدیک به نیمی از شرکت‌های ایتالیایی در آستانه ورشکستگی قرار دارند. آلیتالیا، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا یکی از این شرکت هاست.

یکی از کارکنان آلیتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: مشکلات کنونی آلیتالیا به علت سوء مدیریت مقامات آن در ۱۵ سال گذشته است. آلیتالیا هم اکنون در یک قدمی ورشکستگی قرار دارد و با فشار اتحادیه اروپا، مسئولان قصد دارند این شرکت را منحل و از بقایای آن شرکت کوچکی با نام جدید ایتا درست کنند؛ که این به معنای اخراجی اکثر کارکنان آن است. به علت مشکلات سنگین مالی آلیتالیا، کارکنان این شرکت دو ماه است حقوق نگرفته اند. آلیتالیا قصد دارد نزدیک به ۷۵۰۰ نفر از ۱۱ هزار کارکنان خود را اخراج کند.

کد خبر: ۸۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha