۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کالیفرنیا آماده تست خودروهای خودران می‌شود
همکاری نیسان با یک استارت آپ

کالیفرنیا آماده تست خودروهای خودران می‌شود

اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا امروز اعلام کرد، شرکت WeRide  که یک استارت آپ رانندگی است، با همکاری گروه نیسان مجوز تست دو خودرو خودران مسافری را در جاده‌های این ایالت دریافت کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا امروز اعلام کرد، شرکت WeRide که یک استارت آپ رانندگی است، مجوز تست دو خودرو خودران مسافری را در جاده‌های این ایالت دریافت کرده است.
این شرکت با همکاری گروه خودروسازی نیسان، رنو، میتسوبیشی، در حال آزمایش خودرو خودران تولید شده خود در شهر گوانژو در جنوب چین است.

خودروسازان و شرکت‌های فناوری در حال سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار برای تکنولوژی خودران هستند، هر یک از این شرکت‌ها می‌خواهند پیشتاز آینده حمل و نقل در جهان باشند.

همچنین گفتنی است که شرکت‌های دیگر که تاکنون موفق به دریافت مجوز برای تست خودروهای خودران در کالیفرنیا شدند، عبارتند از: آلفابت، علی بابا، اتو ایکس و... که با شرکت جنرال موتوز همکاری یا سرمایه گذاری مشترک در این خصوص دارند.
مهندسان معتقد هستند، رقابت خودروسازان و شرکت‌های فناوری در سال جاری بسیار سخت‌تر خواهد شد و باید منتظر ادغام این شرکت‌ها با خودروسازان برای پیش برد این هدف باشیم.

کد خبر: ۸۳٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha