۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
برقراری پرواز باری در آبادان باعث شکوفایی صنایع می‌شود| آسیب کرونا به گردشگری
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی آبادان:

برقراری پرواز باری در آبادان باعث شکوفایی صنایع می‌شود| آسیب کرونا به گردشگری

آبادان- پورکائد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: برقراری پرواز باری در آبادان سبب رشد و شکوفایی بسیاری از صنایع می‌شود و می‌تواند نقش به سزایی در صادرات داشته باشد.

مجید پورکائد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی در دوره‌های مختلف به لحاظ تحریم‌ها، نحوه عملکرد بانک‌ها و بخشنامه‌های صنعت، معدن و تجارت دچار تلاطم و آسیب‌های جدی شدند که باعث خارج شدن بسیاری از تولیدکنندگان از گردنه تولید شده است.

وی در همین خصوص افزود: کماکان این آسیب‌ها هنوز ادامه داشته و در دوران کرونا به این صنعت نیز آسیب‌های جدی‌تری وارد کرده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش یاری دهنده پرواز باری به فعالان اقتصادی، توضیح داد: به طور حتم این نوع پرواز سبب رشد و شکوفایی بسیاری از صنایع می‌شود و می‌تواند نقش به سزایی در صادرات نیز داشته باشد.

پورکائد سهم صادراتی در زمینه محصولات گل و گیاه، میوه و تره بار و مواد غذایی را مهم دانست و گفت: هم اکنون این روند در اقصی نقاط کشور در حال اجرایی شدن است که با اجرایی شدن خطوط پروازی باربری به خودی خود باعث افزایش فعالیت‌های فعالان در این زمینه‌ها بوده و متعاقباً صادرات خوبی را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره با آسیب‌های وارد شده به صنعت گردشگری در پی شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: صنعت گردشگری مختص به جذب توریسم نبوده و با توجه به وضعیت بیماری کرونا عملا همه کشورها با این مشکل مواجه بوده (کاهش توریست) و آسیب‌های جدی وارد شده است.

نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما به علت پهناور بودن و داشتن استعدادهای بسیار در زمینه تولید صنایع دستی که خود از جذابیت بسیاری برخوردار است، می‌توان این خلا را تا حدود زیادی جبران کرد.

وی در همین خصوص ادامه داد: علاوه بر آشنایی جهانیان با این فرهنگ غنی ایرانیان، می‌توان به اشتغال، درآمدزایی و صادرات کمک کرده و نقش آفرینی بالایی را نیز به خود اختصاص دهد که برای عرضه این محصولات همه عوامل باید دست یاری به فعالان بخش تولیدات صنایع دستی داده و زمینه رشد و بازاریابی آن را فراهم سازد.

کد خبر: ۸۳٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha