۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
پولستار۲؛ ایمن‌ترین خودرو سال+ تصاویر
سدان سوئدی پیروز جاده‌ها می‌شود

پولستار۲؛ ایمن‌ترین خودرو سال+ تصاویر

شرکت خودروسازی ولوو به تازگی با معرفی «پولستار۲ » ایمن‌ترین خودرو الکتریکی حال حاضر سال را به بازار عرضه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی ولوو ایمن‌ترین تولیدکننده وسایل نقلیه و صاحب فناوری سطح بالا در این زمینه است. این خودروساز سوئدی دارای یک برند الکتریکی با عملکرد بالا به نام پولستار بوده که در موتورشوی ژنو سال ۲۰۱۹ از سدان لیفت‌بک خود با نام پولستار۲ رونمایی کرد.
 پولستار۲ که در حقیقت یک سدان تمام الکتریکی است، به منظور تصاحب بیشتر سهم الکتریکی‌های بازار و گامی روبه جلو و پیشرفت ولوو در زمینه الکتریکی‌ها و رقابت با رقیب سرسخت آمریکایی خود یعنی تسلاموتورز، به بازار عرضه شده است.

پولستار۲؛ ایمن‌ترین خودرو سال+ تصاویر


پولستار۲ به عنوان ایمن‌ترین خودرو الکتریکی حال حاضر سال معرفی می‌شود، چراکه سازه X شکل قسمت جلویی برای جذب بیشتر نیروها و تنش‌های که وارد سازه بدنه می‌شود طراحی شده تا بالاترین سطح ایمنی را به ارمغان آورد.
این سدان تمام الکتریکی برپایه پلتفرم CMA شکل گرفته که سازه‌ای تمام آلومینیومی به همراه آلیاژهای سبک وزن و در قسمت جلویی و عقب خودرو با متریال کامپوزیت همراه شده تا ظرفیت جذب نیروها و تنش‌های وارد به سازه را به حداقل میزان خود برساند.

پولستار۲؛ ایمن‌ترین خودرو سال+ تصاویر


طراحی نوین در زمینه Side Impact یا سازه‌های که به منظور ارتقای ایمنی جانبی خودرو در درهای آن تعبیه شده دارای ساختار آکاردئونی است که می‌تواند ایمنی بالای را برای سرنشینان فراهم آورد. در زمینه سیستم‌های الکترونیکی جدید نیز به ایربگ‌های میانی مجهزشده که سنسور موقعیت‌ ایمن سرنشینان به خوبی با مکانیزم ایربگ هماهنگ شده تا در صورت وارد آمدن نیروها باز شده و از برخورد سرنشینان به فضای جانبی یکدیگر که منجربه جراحت یا حتی خونریزی داخلی بدن سرنشین می‌شود، جلوگیری کند. هرچند که استفاده از متریال منعطف و سازگار با محیط زیست نیز در فضای داخلی تحسین‌برانگیز است که یوروانکپ در تست ریپورت‌ها(گزارش‌های تست) امتیاز بالایی را به این مقوله داده است.
پولستار۲ از دو موتورالکتریکی یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب بهره می‌گیرد که حداکثر ۴۰۸اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۶۶۰نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس تک‌سرعته میزان انتقال قدرت را مدیریت و به چهارچرخ منتقل می‌کند تا در ۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. پولستار۲ با قیمت ۶۱هزار و ۲۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. پولستار۲ در بخش ایمنی بزرگسال ۹۲درصد، ایمنی کودک با توجه به قرارگیری صندلی ISOFIX در موقعیت ایمن و سنجش سیستم موقعیت قرارگیری ایمن سرنشینان ۸۹درصد را به خود اختصاص داده است.

پولستار۲؛ ایمن‌ترین خودرو سال+ تصاویر


با توجه به این مقوله که ولوو همواره در زمینه ارتقای ایمنی عابران پیاده یکی از خودروسازان پیشتاز در این عرصه بوده، بنابراین پولستار۲ در بخش ایمنی عابرپیاده که مرتبط با عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم رانندگی خودکار است توانسته ۸۰درصد را از ۱۰۰ امتیاز کسب کند. در بخش سیستم‌های الکترونیکی کمکی با توجه به عملکرد بالا سیستم‌های الکترونیکی و بهینه‌سازی آن‌ها همانند کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی رانندگی، سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم پایش نقاط کور مبتنی بر شناسایی دوچرخه‌سوار نیز ۸۶درصد از ۱۰۰ امتیاز را دریافت کرده است. با این وجود پولستار۲ به ۵ستاره ایمنی نائل آمده تا عنوان ایمن‌ترین سدان تمام الکتریکی سال۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۸۲٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha