۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
خودکفایی هرمزگان در ساخت قفس های پرورش ماهی
مدیرکل شیلات هرمزگان اعلام کرد

خودکفایی هرمزگان در ساخت قفس های پرورش ماهی

بندرعباس- مدیرکل شیلات هرمزگان از بومی سازی ساخت، تولید و مونتاژ قفس های پرورش ماهی در قفس و خودکفایی هرمزگان در این زمینه خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت آبزی پروری در عصر حاضر و همچنین برای نسل های آینده، گفت: خوشبختانه پرورش ماهی در دریا توانسته به خوبی خواسته ها و توقعات آبزی پروری دریایی را برآورده سازد و استان هرمزگان در این زمینه به خوبی گام های مستحکمی برداشته است.

وی ساخت، تولید و مونتاژ قفس های پرورش ماهی در قفس در هرمزگان که با بهره گیری از دانش و فن آوری های بومی صورت گرفته را مصداق بارز تحقق شعار سال ۱۴۰۰ "تولید؛ مانع زدایی ها، پشیتبانی ها" دانست و افزود: این مهم بدون شک ضمن تسهیل در تولید و رفع وابستگی، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می کند.

دریایی نسل جدید قفس های پرورش ماهی ساخته شده در هرمزگان را بهینه تر، کارآمدتر و همچنین مطابق با شرایط جوی استان خواند  و عنوان کرد: استفاده از براکت یا پایه های استیل ضد زنگ و همچنین پلی اتلین تقویت شده در این قفس ها از ویژگی های مهم آن است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگترین و مهم ترین استان شیلاتی کشور از این حیث نیز است.

وی ادامه داد: بعد از چهار سال توقف توسعه و نصب قفس، به علت تحریم ها  و عدم امکان واردات به کشور با کار جهادی و  شبانه روزی سه شرکت داخلی با توان کاملا بومی با حمایت و پشتیبانی صورت گرفته در استان در حال نصب قفسهای دریایی است که در گذشته این قفسها صرفا از خارج کشور وارد می شد و هزینه های آنها بالا بود. پیش بینی می شود تا پایان تیرماه حدود ۴۰ قفس جدید به ظرفیت شش هزار تن به ظرفیت های  تولید ماهی در قفس استان اضافه شود.

دریایی تصریح کرد: راه اندازی طرح ها و پروژه های شیلاتی در استان هرمزگان باعث ایجاد اشتغال ،رونق اقتصادی، تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان ،حرکتی خوب در مسیر رشد اقتصاد دریا محور  و حرکت در مسیر تامین و حفاظت از امنیت غدایی کشور است.

کد خبر: ۸۲٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha