۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
«هگمتان بازار» همدان؛ از ظرفیت بی بدیل تجاری تا لزوم محصورسازی
بازار گزارش می‌دهد؛

«هگمتان بازار» همدان؛ از ظرفیت بی بدیل تجاری تا لزوم محصورسازی

همدان - «هگمتان بازار» همدان نخستین و بزرگترین مجتمع صنفی غرب کشور است که نه تنها می تواند در زمینه تحقق رونق و اشتغالزایی موثر واقع شود بلکه ظرفیت بی بدیلی در حوزه تجاری محسوب می شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهرک بنکداران همدان به عنوان نخستین و بزرگترین مجتمع صنفی غرب کشور ۴۵۵ واحد را در دل خود جای داده که با پای کار آمدن دستگاه های خدمات رسان و بهره برداری از این شهرک بنکداری تحولی قابل توجه در تجارت و اشتغال استان همدان رقم خواهد خورد.

تابستان سال ۹۸ بود که نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد عملیات اجرایی هگمتان بازار همدان با یک­هزار واحد تجاری و ۶ هزار میلیاردریال اعتبار آغاز شده و تسهیل تبادلات تجاری ۸ استان کشور را رقم می زند.

این پروژه تجاری برای اولین بار در کشور در راستای تسهیل تبادلات تجاری ۸ استان در منطقه و دسترسی آسان و ارزان قیمت مردم منطقه به کالاهای مورد نیاز و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده است

حمیدرضا حاجی بابایی تاکید کرد در بُعد تجاری نیز عملیات اجرایی هگمتان بازار همدان با یک هزار واحد تجاری و ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شده به نحوی که این پروژه تجاری برای اولین بار در کشور در راستای تسهیل تبادلات تجاری هست  استان در منطقه و دسترسی آسان و ارزان قیمت مردم منطقه به کالاهای مورد نیاز و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده است.

با این وجود در حالی وعده مسئولان برای راه اندازی حدود ۲۵۰ واحد از شهرک بنکداران همدان به عنوان نخستین شهرک صنفی غرب کشور دهه فجر سال گذشته عنوان شده بود که خبری از تحقق این وعده نیست تا چشم انتظاری برای راه اندازی این شهرک در مسیر هفت ساله شدن قرار گیرد هر چند شاید بتوان به آینده این شهرک خوش بین بود.

بازار» همدان؛ از ظرفیت بی بدیل تجاری تا لزوم محصورسازی" height="۴۰۰" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/۲۰۲۱/۰۴/۰۷/۴/۷۳۱۴۲.jpg" width="۶۰۰" />

حال در سال جاری برآن شدیم تا جویای وضعیت فعلی این شهرک صنفی در همدان باشیم، بدین ترتیب در این رابطه به پیگیری وضعیت فعلی «هگمتان بازار» و برنامه هایی که در ادامه برای آن باید در نظر گرفت پرداختیم و گفتگویی با محمدرضا بادامی؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان و رضا به­زارع؛ مسئول هیئت‌امنای مجتمع بنکداران مواد غذایی «هگمتان بازار» ترتیب دادیم که در ادامه آن ها را می خوانید:

پیشروی پروژه برای آماده سازی زمینه جهت افتتاح
محمدرضا بادامی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: در زمینی که هم اکنون، شهرک بنکداران همدان استقرار دارد قرار بود مجموعه شهرک صنعتی بوعلی ۲ راه‌اندازی شود اما به سبب نزدیکی به شهر جورقان این بحث صنعتی منتفی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه از اوایل دهه ۹۰ روند ساماندهی صنف بنکداران در شهرک بنکداران همدان درپیش گرفته شد، اظهار کرد: این پروژه به عنوان نخستین شهرک صنفی در کشور درحال ساخت است.

وی در تشریح وضعیت فعلی این پروژه مطرح کرد: هم اکنون مانعی سر راه پیش روی این پروژه وجود ندارد و پیمانکار مشغول به فعالیت است.

بادامی با تاکید بر اینکه این مجموعه به‌عنوان نخستین مجتمع صنفی در شهرک صنعتی به‌لحاظ ابعاد و وسعت محسوب می شود، گفت: بسیاری از استان‌ها به‌منظور الگوبرداری از پتانسیل‌های ایجادشده در این مجموعه، از آن بازدید کرده‌ و آن را نمونه ای مناسب دانسته اند.

در مجموعه شهرک بنکداران همدان، سه فاز عملیاتی در حال پیش روی است تا پدر زمینه بنکداران لوازم خانگی، مواد غذایی و اصناف دیگر منطقه غرب را پشتیبانی کنیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان عنوان کرد: در مجموعه شهرک بنکداران همدان، سه فاز عملیاتی در حال پیش روی است تا در زمینه بنکداران لوازم خانگی، مواد غذایی و اصناف دیگر منطقه غرب را پشتیبانی کنیم.

وی با تاکید بر فعال بودن پروژه شهرک بنکداران همدان یادآور شد: این پروژه فعال است و امیدواریم با پیش روی مناسب آن از سوی پیمانکار و همکاری های به عمل آمده این مجموعه را برای افتتاح آماده کنیم.

«هگمتان بازار» همدان؛ از ظرفیت بی بدیل تجاری تا لزوم محصورسازی

از حساسیت های مالی تا تامین امنیت غذایی مردم در شهرک بنکداران
رضا به ­زارع نیز در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت فعلی شهرک بنکداران همدان با بیان اینکه ۱۶ فروردین ماه سال جاری عملیات اجرایی جدول گذاری و ساخت نهر (جوی) های طرفین معابر، از بلوارهایی که انشعابات آب و فاضلاب آن ها تکمیل شده است، آغاز شد، عنوان کرد: همچنین، همزمان درخت کاری و تکمیل فضای سبز شهرک و لوله گذاری تامین آب فضای سبز و درختان، در حال انجام است.

مسئول هیئت‌امنای مجتمع بنکداران مواد غذایی «هگمتان بازار» عنوان کرد: در حال حاضر، ۸۰ درصد انشعابات آب و فاضلاب در این مجموعه انجام شده و به پایان رسیده است.

لزوم محصور کردن شهرک بنکداران همدان
وی با بیان اینکه جدول گذاری، پیاده رو سازی و روکش آسفالت در این شهرک یکی از اقداماتی است که بسیار مهم محسوب می شود، بر لزوم محصور کردن شهرک تاکیدکرد.

به زارع ضمن اعلام حساسیت فوق‌العاده این شهرک به لحاظ نقش حیاتی و بی‌بدیل آن در زمینه تامین خواربار و مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و حساس، به ایجاد امنیت خاطر غذائی مردم همدان و حتی استان های مجاور، امنیت خاطر سرمایه گذاران و بنکداران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و تنها برای همدان، این مجموعه به طور میانگین حداقل یک هزار تن روزانه جابجایی کالای اساسی را عهده دار است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مهاجرت به بازار جدید، این حجم جابجایی فعلی کالا حداقل به پنج برابر خواهد رسید، عنوان کرد: در حال حاضر بازار فعلی، امکان رساندن فعالیت خود به پنج برابر را ندارد، پس لزوما با جابجائی بازار فعلی و راه‌اندازی شهرک بنکداران، این افزایش حداقل پنج برابری جابجایی کالا حتمی خواهد بود.

«هگمتان بازار» همدان؛ از ظرفیت بی بدیل تجاری تا لزوم محصورسازی

مسئول هیئت‌امنای مجتمع بنکداران مواد غذایی «هگمتان بازار» عنوان کرد: خلا امنیتی این مجموعه می تواند امنیت غذایی مردم را با مخاطره روبرو کند بدین سان درکنار محصور سازی فضا نیازمند وجود گیت ورودی برای شهرک نیز هستیم.

وی با بیان اینکه نیاز است تا شهرک بنکداران همدان که به لحاظ اقتصادی و تجاری حائز اهمیت است، به صورت کامل تکمیل و سبب در مرحله بهره برداری قرار گیرد، به وضعیت راه خروجی این مجموعه نیز اشاره کرد.

باید راه خروجی ایمن برای این شهرک در نظر گرفته شود تا خودروهای خروجی که بارگیری کرده اند برای خروج به سمت دوربرگردان جورقان راهی نشوند و از مسیری ایمن تر و مناسب تر خارج شوند

به زارع در این راستا مطرح کرد: باید راه خروجی ایمن برای این شهرک در نظر گرفته شود تا خودروهای خروجی که بارگیری کرده اند برای خروج به سمت دوربرگردان جورقان راهی نشوند و از مسیری ایمن تر و مناسب تر خارج شوند.

مسئول هیئت‌امنای مجتمع بنکداران مواد غذایی «هگمتان بازار» در بخش پایانی این گفتگو عنوان کرد: با پیش روی به موقع و مناسب این موارد می توان به بهره برداری مناسب از شهرک بنکداران همدان امید داشت.

«هگمتان بازار» همدان به عنوان نخستین و بزرگ­ترین مجتمع صنفی غرب کشور نه تنها می­ تواند در زمینه تحقق رونق و اشتغال­زایی موثر واقع شود، بلکه ظرفیت بی­ بدیلی در حوزه تجاری محسوب می شود که امید است در مسیر پیش­روی این شهرک شاهد تامین امنیت و محصورسازی آن نیز باشیم.

«هگمتان بازار» همدان؛ از ظرفیت بی بدیل تجاری تا لزوم محصورسازی

اگرچه این روند تاحدی طولانی شده اما با فعال بودن پروژه و روشن بودن افق آینده آن می توان به روزهای توسعه «هگمتان بازار» و فرصت هایی که در پی خواهد داشت، خوش بین بود.

با توجه به اینکه برای انتقال واحدهای صنفی میدان عین القضات همدان به شهرک بنکداران نیز موضوع در شورای ترافیک شهرستان همدان مطرح و مصوب شده زمان آن رسیده تا در مسیر محصورسازی و ایجاد امنیت برای این شهرک قدم های جدی برداشته شود چراکه این روند از یک سو می تواند پیش روی مناسب پروژه و تکمیل شدن آن را به همراه داشته باشد و از سویی، بنکدارانی که واحدهای صنفی شان در این مجموعه است نسبت به ورود مناسب به این فضا تشویق می شوند.

در صورت نبود امنیت مناسب، امکان دلزدگی از این شهرک بالا می رود

البته باید گفت که در صورت نبود امنیت مناسب، امکان دلزدگی از این شهرک بالا می رود؛ به نوعی که امکان تبدیل آن به یک بازار معمولی و حتی انبار وجود دارد.

بدین سان شایسته است که برای نخستین و بزرگترین مجتمع صنفی غرب کشور نه تنها در زمینه محصور سازی و تامین امنیت بلکه برای خدمات دهی هر چه مناسبتر آن تدابیر اندیشیده شود تا شاهد روشن شدن چراغ این واحدهای بنکداری در آینده ای نزدیک باشیم.

کد خبر: ۸۲٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha