۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
صنایع کشور نیازمند ۲.۸ میلیون تن کنسانتره زغال است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

صنایع کشور نیازمند ۲.۸ میلیون تن کنسانتره زغال است

سوادکوه - صالحی، معاون شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نیاز صنایع فولادی کشور به کنسانتره زغال را دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد.

محمدجعفر صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه افتتاح شرکت معدنی در سوادکوه هدف اصلی از این خرید  و افتتاح معدن در سوادکوه را تأمین مواد اولیه شرکت ذوب آهن اصفهان برشمرد و گفت: کل نیاز کشور ۲میلیون و ۸۰۰هزارتن کنستانتره است که در حال حاضر، در کشور تنها یک میلیون ۶۰۰هزار تن تولید می‌شود و این در حالی است که نیاز شرکت ذوب آهن، یک میلیون و ۸۰۰هزار تن است.

وی افزود:با توجه به اینکه زغال داخلی کیفیت مطلوبی ندارد، باید ۳۰درصد زغال کیفی وارداتی نیز به آن اضافه شود؛ از دیگر سوی، زغال البرز مرکزی می‌تواند اثر مثبتی بر کیفیت کنستانتره بگذارد و با این خرید، ۷۰ تا ۸۰هزارتن کنستانتره از البرز مرکزی عاید شرکت شد و در نتیجه نیازمند توسعه آن هستیم تا میزان واردات را به حداقل برسانیم.

وی با اعلام اینکه هدف ما رسیدن به حداکثر امکان استخراج از زغال سنگ منطقه است، استخراج بیشتر را عاملی برای اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی منطقه برشمرد و گفت: تصمیم بر تأسیس شرکت مستقلی در منطقه است تا اشتغال، مالیات برارزش افزوده و عایدی برای خود منطقه باشد و یک ریال سود ار قبل توسعه این معادن به اصفهان منتقل نمی‌شود و توسعه و اشتغال و عایدات برای منطقه است و آنچه نیاز ما است از طریق واسطه به ما می‌رسد.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر زغال‌شویی البرز مرکزی با ظرفیت اسمی ۵۰۰هزار تن زغال خام و ۳۰۰ هزار تن کنستانتره تنها ۱۰۰هزار تن کنستانتره تحویل می‌دهد، گفت: با توسعه این معادن، این شرکت نیز می‌تواند به ظرفیت اسمی خود برسد و موجب توسعه منطقه شود و ما نیز به هدف خود که تأمین پایدار مواد اولیه است، می‌رسیم.

کد خبر: ۸۲٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha