۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کارگروه مالیاتی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تشکیل شود
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:

کارگروه مالیاتی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تشکیل شود

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: باید به منظور رفع ابهامات مالیاتی در مناطق آزاد، کارگروه مالیاتی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ایجاد شود.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به قوانین مالیاتی مناطق آزاد اظهار کرد: عده‌ای اعتقاد دارند معافیت‌ها فقط شامل کالاهای همراه مسافرانی است که از خارج کشور می‌آیند ولی ما اعتقاد داریم که هیچ تفاوتی ندارد و معافیت برای مسافری که از مناطق آزاد کالا خریداری می‌کند و برای مسافری که از خارج از کشور با خود کالا می‌آورد یکی است.

وی افزود: در بعضی از مناطق آزاد دنیا وقتی مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود در هنگام خروج طبق فاکتور خرید محاسبه شده و میزان معافیت را عودت می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: ما در کشورمان این سیستم را نداریم پس طبیعتاً مسافری که از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است و مصرف کننده نهایی است نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.

کردزنگنه تصریح کرد: تصور من این است که بسیاری از غرفه‌های ما در مراکز تجاری شامل این معافیت می‌شوند و در واقع با توجه به گستردگی موضوع و لزوم نگاهی کارشناسانه، باید بخش خصوصی نیز نظرات خود را ارائه بدهد.

وی تاکید کرد: در سالی که به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است ضرورت دارد به منظور رفع ابهامات مالیاتی در مناطق آزاد، کارگروه مالیاتی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ایجاد شود.

کد خبر: ۸۲٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha