۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
رشد ۵ برابری صدور مجوز جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رشد ۵ برابری صدور مجوز جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس

شیراز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: صدور مجوز جذب سرمایه گذاری های خارجی در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۸ رشد پنج برابری داشته است.

بابک دائی در گفت‌وگو با بازار با اشاره به اینکه در سال گذشته فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در استان فارس فراهم شد، گفت: سال ۹۸ در استان فارس ۱۸۱ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شد که سال ۹۹ به رغم تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا، این رقم بیش از ۵ برابر شد و به حدود یک میلیارد دلار رسید.

وی یادآور شد: سال گذشته استان فارس در صدور مجوز و جلب سرمایه گذاری خارجی رکورد دار شد و با جلب حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی و به عبارت دقیق‌تر صدور ۹۳۲ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی برای ۲۱ طرح در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس تصریح کرد مجوز این ۲۱ طرح در قالب پنج طرح شامل مجوز طرح توسعه قوطی فلزی (کنسرو فولادی) برای سرمایه گذاران امارات متحده عربی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مجتمع تجاری مسکونی ۲۵ واحدی برای سرمایه گذاران افغانستان در شیراز، مجوز طرح توسعه کاغذ زاگرس برای سرمایه گذاران کانادایی در زرقان، مجوز طرح مزرعه خورشیدی به ظرفیت ۲۰۰مگاوات در قالب هفت طرح برای سرمایه گذاران ترکیه‌ای در آباده و مجوز یک طرح دیگر مزرعه خورشیدی به ظرفیت ۴۳۱ مگاوات برای سرمایه گذاران ترکیه در بوانات است.

وی ادامه داد: اشتغال پیش بینی شده برای این ۲۱ طرح، حدود دو هزار و ۳۷۰ نفر است.

دائی با بیان اینکه در فارس، بیشترین تمرکز بر مقررات زدایی در فضای کسب و کار بود، ادامه داد: نتایج اقدامات فارس، منجر به انتخاب این استان، به عنوان پایلوت مقررات زدایی و قوانین مخل حوزه گردشگری بود که در این راستا هفت مانع جدی شناسایی و به هیأت مقررات زدایی، برای برطرف کردن آن، ارسال شد و تاکنون یک مورد آن برای اصلاح به تصویب هیأت مذکور رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس خاطر نشان کرد: با پیشنهاد ارائه شده، تا سطح ۵۰ میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به استان‌ها تفویض خواهد شد که این رقم در صورت تصویب سالانه ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

کد خبر: ۸۲٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha