۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن؛ از ساماندهی بازار فولاد تا مانع زدایی در مسیر تولید
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن؛ از ساماندهی بازار فولاد تا مانع زدایی در مسیر تولید

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساماندهی فولاد، مانع زدایی تولید، احصاء راهکارهای تامین خودروی موردنیاز مردم را از جمله اولویت های کمیسیون متبوعش برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی درباره اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن در سال ۱۴۰۰، گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سال جاری برنامه ریزی برای تحقق شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است بنابراین در راستای حذف موانع پیش روی تولید جلساتی با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی برگزار می‌شود تا راهکارهای مانع زدایی مشخص و اجرایی شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اولویت‌های کمیسیون متبوعش را رسیدگی به وضعیت بازار فولاد دانست و ادامه داد: فولاد یکی از صنایع پیشران بوده و مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌ها است بنابراین ساماندهی این حوزه منجر به کاهش قیمت تمام شده تولید و تعدیل و کاهش قیمت بسیار از کالاها از جمله خودرو و لوازم خانگی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار یکی از دستورکارهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس است، تصریح کرد: با تصویب و اجرای این طرح بازار فولاد ساماندهی می شود.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی کمیسیون صنایع و معادن از واحدهای تولیدی، افزود: در این نظارت‌های میدانی مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی احصاء می شود و زمینه رفع مسائل پیش روی آنها مانند تامین مواد اولیه، دریافت تسهیلات و... از طریق رایزنی با وزرای مربوطه فراهم خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از آنجا که خودرو اکنون به یکی از نیازهای اساسی خانوار تبدیل شده، یکی دیگر از دستورکارهای اصلی کمیسیون صنایع و معادن در سال جاری پیگیری مشکلات این حوزه است، اضافه کرد: در حال حاضر خودرو تولید می‌شود اما به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد، بنابراین می توان با پیش بینی راهکارهای مناسب نیاز مردم در این حوزه را تامین کرد.

کد خبر: ۸۱٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha