۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
برخورداری یک هزار خانوار عشایری در کهگیلویه و بویراحمد از پنل خورشیدی قابل حمل تا پایان سال جاری
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برخورداری یک هزار خانوار عشایری در کهگیلویه و بویراحمد از پنل خورشیدی قابل حمل تا پایان سال جاری

یاسوج- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از تحویل یک هزار پنل خورشیدی قابل حمل به یکهزار خانوار عشایری در استان تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، جمال معتمدی زاده افزود: تأمین برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

وی بیان داشت: این پنلها (سامانه ها) قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا  بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید پنل های خورشیدی خبرداد و افزود: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر استان پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می شود.

معتمدی زاده، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع خواهیم بود.

وی افزود: در هفته جاری و با همراهی مدیران امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ پنل خورشیدی به ۲۰ خانوار عشایری در شهرستان گچساران بصورت نمادین واگذار می شود.

معتمدی زاده با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مشترکین در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار بوده و همچنین تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان نیز برق دار هستند.

کد خبر: ۸۱٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha