۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
اقتصاد چین، قوی و تعامل با آن دشوار است
رئیس جمهور آمریکا:

اقتصاد چین، قوی و تعامل با آن دشوار است

بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: اقتصاد این کشور تا به حال اینگونه ناموزون نبوده است.

به گزارش بازار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا گفت: تا کنون ۵۷۴ هزار آمریکایی جان خود را به علت ابتلای به کرونا از دست داده اند که از جان باختگان دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و حملات ۱۱ سپتامبر بیشتر است. وی افزود: با این حال در طول صد روز نخست ریاست جمهوری من، ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا گفت: شیوع کرونا، اختلاف و شکاف را در جامعه آمریکا تقویت و ضعف‌های اقتصادی را آشکار کرد و زمان تغییر این مشکلات فرا رسیده است. وی افزود: اقتصاد آمریکا تا به حال اینگونه ناموزون نبوده و زمان اصلاح آن فرا رسیده است. جو بایدن برنامه خود را برای بازسازی زیرساخت‌های حیاتی آمریکا با ارزشی بالغ بر دو تریلیون دلار اعلام کرد. وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد چین، قوی و تعامل با آن دشوار است، ولی ما به این موضوع خواهیم پرداخت.
 
چندی پیش بایدن برای مهار چین کارگروه ویژه ای در پنتاگون تشکیل داد تا با ترسیم راهبردی جدید به مقابله با چین پرداخته شود.   آمریکا در حالی اقدام به تشکیل کارگروه ویژه برای مهار چین کرده که همواره این کشور را رقیب شماره یک سیاست‌های راهبردی خود می‌داند. کارگروه یاد شده از پانزده عضو متشکل از مشاوران نظامی و غیرنظامی جو بایدن در وزارت دفاع تشکیل شده است.   هدایت این گروه ویژه را الی راتنر، از مشاوران پیششین بایدن برعهده دارد که برای تصدی میز ویژه چین به وزارت دفاع ایالات متحده پیوسته است.
 

کد خبر: ۸۱٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha