۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
جیره‌بندی آب در برخی شهرها صحت ندارد
اطلاعیه آبفای کشور؛

جیره‌بندی آب در برخی شهرها صحت ندارد

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با صدور اطلاعیه ای در خصوص اخبار مربوط به آغاز جیره بندی آب واکنش نشان داد.

به گزارش بازار، طی روزهای اخیر اخباری از آغاز جیره بندی آب در شهر کرج و بحران آب در ۱۲ کلانشهر کشور در برخی سایت‌های خبری و فضای مجازی منتشر شده که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در واکنش به انتشار این اخبار به خصوص دست به دست شدن خبر آغاز جیره بندی آب در فضای مجازی، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بدین شرح است: با عنایت به اخبار منتشر شده در تعدادی از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در خصوص «مواجهه ۱۲ کلانشهر امسال با بحران تامین آب و شروع جیره‌بندی آب در شهر کرج» به آگاهی می‌رساند اطلاع رسانی در خصوص آخرین وضعیت شهرهای مواجه با تنش آبی در تابستان ۱۴۰۰ در نشست های خبری برگزار شده توسط اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تاریخ های ۲۴ و ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ انجام شده است که اخبار صحیح منتشر شده در تاریخ های مذکور قابل دسترسی میباشد. در همین رابطه ذکر این نکته ضروری است که از سالیان گذشته به دلیل مسایل مختلفی به ویژه خشکسالی‌های متوالی، تعدادی از شهرهای کشور در معرض تنش آبی قرار گرفته‌اند. منظور از تنش آبی، فزونی مصرف نسبت به تامین در پیک روزانه در فصل تابستان می‌باشد.

در طول این سال‌ها نیز همواره تلاش بر این بوده است که با اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اثرات این خشکسالی بر تامین آب شرب به حداقل برسد و در نتیجه اجرای این طرح‌ها، تعداد شهرهای در معرض تنش آب شرب از ۵۴۷ شهر در تابستان سال ۱۳۹۴ به ۱۷۰ شهر در تابستان سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

خبر منتشره در این خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مربوط به تابستان سال ۱۳۹۳ بوده که نقل قول منتشر شده در سال ۹۳ نیز صحت نداشته و همان موقع تکذیب شده است. حتی در آن سال نیز با اقدام ضربتی صورت گرفته ظرف مدت ۴۷ روز، از جیره‌بندی آب در شهر کرج جلوگیری بعمل آمده و در حال حاضر نیز تامین آب شهر کرج پایدار می‌باشد.

خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته توسط وزارت نیرو، در حال حاضر هیچ کلانشهر کشور دارای جیره‌بندی آب نمی‌باشد و اجرای مستمر پروژه‌های زودبازده برای کاهش سطح تنش آبی در کل کشور در حال انجام است.

کد خبر: ۸۰٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha