۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
روند ساخت سد خائیز تنگستان تسریع شود/ تخصیص اعتبارات مورد نیاز
استاندار بوشهر:

روند ساخت سد خائیز تنگستان تسریع شود/ تخصیص اعتبارات مورد نیاز

بوشهر - استاندار بوشهر خواستار تسریع در ساخت و تکمیل سد خائیز شهرستان تنگستان برای تامین آب مورد نیاز نخیلات این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در بازدید از سد خائیز در شهرستان تنگستان اظهار داشت: استان بوشهر با چالش‌هایی در حوزه آب شرب و آب کشاورزی روبرو است که پروژه‌های مهمی در این زمینه تعریف شده است.

وی از نوسازی شبکه‌های آبرسانی و توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها به عنوان مهمترین برنامه‌های تامین آب شرب یاد کرد و افزود: در حوزه کشاورزی نیز تسریع در تکمیل سدهای در حال ساخت استان را دنبال می‌کنیم.

استاندار بوشهر خواستار تسریع در روند ساخت سد خائیز برای تامین آب مورد نیاز نخیلات شهرستان تنگستان شد و اضافه کرد: در این راستا اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نیز با اشاره به آبیاری هزار و ۲۰۰ هکتار از نخیلات تنگستان از طریق سد خائیز اظهار داشت: این سد نقش مهمی در حوزه کشاورزی خواهد داشت.

علی محمدی از تکمیل خاکریزی بدنه سد تا دو ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۸۳۰ هزار متر مکعب از مجموع حجم خاکریزی بدنه سد اجرا شده است.

سد خائیز از نوع خاکی با هسته رسی و با ارتفاع ۳۶ متر و حجم مخزن ۱۶ میلیون متر مکعب است که ساخت آن خرداد سال ۱۳۹۷ شروع شد.

کد خبر: ۸۰٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha