۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
خطر در کمین برند شهر شیرینی| شیرینی در یزد ارزان‌تر از کشور است
رئیس اتحادیه قنادان یزد:

خطر در کمین برند شهر شیرینی| شیرینی در یزد ارزان‌تر از کشور است

یزد- آسایش، رئیس اتحادیه صنف قنادان یزد با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی‌سازی و کمبود آن، اعلام کرد که اگر بر همین روال پیش رود، در آینده‌ای نه چندان دور، شیرینی یزدی، کام کسی را شیرین نخواهد کرد.

علیرضا آسایش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار خاطرنشان کرد که تا پایان ماه رمضان اتحادیه قنادان افزایش قیمت نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اصل اتحادیه بر عدم افزایش قیمت است ولی به علت گران شدن مواد اولیه شیرینی‌سازی و افزایش حقوق کارگر، این صنف مجبور به افزایش ۴۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت شیرینی شد.

رئیس اتحادیه قنادان یزد گفت: بااین حال، قیمت شیرینی در یزد نسبت به شهرهای بزرگ مثل تهران ۲۰ تا ۲۵ درصد و نسبت به شهرهای دیگر ۱۵ درصد ارزان‌تر است.

وی تأکید کرد: این در حالی است که دستمزد خلیفه‌های شیرینی‌پزی در یزد بیشتر از تهران است و این استان نسبت به کلانشهرها بیشتر دچار کمبود و گرانی مواد اولیه مثل روغن است که اگر وضع بر همین منوال باشد، کمر قنادی‌ها خواهد شکست.

آسایش در مورد نرخ شیرینی در یزد گفت: قیمت شیرینی تر در یزد هر کیلو ۴۸ هزار تومان است؛ این در حالی است که در شهرهای بزرگ مثل تهران این قیمت به ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان و در دیگر شهرها به قیمت ۵۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: ادامه این روند، کیفیت شیرینی یزد را کاهش می‌دهد و شهرهای دیگری چون کرمان، قزوین و تبریز گوی سبقت را از قطب شیرینی ایران می‌ربایند.

کد خبر: ۸۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha