۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
غول‌های خودروسازی چه مقدار فروش دارند؟
نگاهی به بازار خودرو اروپا

غول‌های خودروسازی چه مقدار فروش دارند؟

خودروسازان فرانسوی و محصولات سدان، بیشترین افت فروش را در بازار سال ۲۰۲۰ تجربه کردند، این در حالی است که خودروهای الکتریکی رشد دو برابری را به همراه داشتند.

بازار؛ گروه خودرو: فروش خودرو در سال گذشته نه تنها در کشور بلکه در جهان با کاهش و چالش مواجه شد. این روند به دلیل شیوع بیماری کرونا و کمبود نقدینگی در زنجیره تامین قطعه‌سازان، رکود نسبی در بازار ایجاد کرد. هرچند که اغلب مشتریان نیز تمایل به حفظ نقدینگی خود برای عبور از بحران کرونا را داشتند. بازار فروش خودروهای اروپا در سال ۲۰۲۰ پر تنش‌ترین بازار خودرویی در سال گذشته بوده است.

اصلاح استاندارد عامل کاهش فروش
بازار خودرو اروپا سال ۲۰۲۰ را با توجه به میزان کاهش فروش ۵.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹، فعالیت خود را پایان داد. سال ۲۰۲۰، سال سخت تولید خودروسازان بود، از یک سو کرونا و از سوی دیگر اصلاح استاندارد انتشار آلایندگی دی‌اکسید کربن سبب شد که محصولات خودروسازان بیشتر به سمت هیبریدی و الکتریکی حرکت کند. این مساله سبب شد که خودروسازان فرانسوی ۱۳.۴ درصد کاهش، خودروسازان انگلیسی ۷.۳ درصد، خودروسازان آلمانی ۷.۳ درصد، خودروسازان اسپانیایی ۷.۶ درصد و خودروسازان ایتالیایی ۵.۹ درصد کاهش را تجربه کردند. در همین آمار می‌توان دریافت که فرانسوی‌ها صدر نشین کاهش فروش هستند.

کدام خودروها کاهش فروش داشتند؟
کاهش آمار فروش در سبد محصولات خودروسازان تاثیر قابل توجهی داشته است. خودروهای سگمنت سدان، استیشن، کوپه و کانورتبیبل نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۹ حدود ۸ درصد کاهش فروش را تجربه کردند. محصولات کراس اوور و اس یو وی نیز حدود ۲ درصد کاهش داشتند.

خودروهای ام پی وی که در اروپا طرفداران ویژه دارد حدود ۵.۷ درصد کاهش را تجربه کردند. این درحالی هست که تمام محصولات پلاگین هیبرید و الکتریکی نسبت به سال‌های گذشته رشد دو برابری داشتند. سهم این خودروها در بازار سال ۲۰۲۰ حدود ۶.۶ درصد رسیده بود.

کد خبر: ۷۹٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha