۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
توانمند کردن کاسبان محلات و روستاها برای مقابله با گرانی
رئیس بسیج اصناف کشور عنوان کرد

توانمند کردن کاسبان محلات و روستاها برای مقابله با گرانی

حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف کشور بیان کرد: آنچه بسیج در حال حاضر انجام می‌دهد توانمند کردن کاسبان در محلات و حتی روستاها است تا آنها نیازهای مردم را رفع کنند. این اقدام را دو ماه پیش و در آستانه دهه فجر انجام داده بودیم که نتیجه آن کاهش قیمت مرغ بود.

به گزارش بازار، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور در خصوص مقابله با گرانی، با تأکید بر اینکه در حوزه تامین کالا و مسائلی که به اقتصاد کلان مربوط است دولت باید تدابیر جدی تر و بهتری را بیاندیشد گفت: در کنار این موضوع باید با سودجویانی که در حوزه بازار و تولید، قصد اخلال و گرانفروشی دارند نیز برخورد صورت بگیرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات مثبت اقتصادی عنوان کرد: آنچه باید محور فعالیت‌ها برای مقابله با گرانی قرار گیرد اقدامات ایجابی است و به همین جهت در حوزه توزیع شبکه مویرگی کاسبان امین را در کل کشور راه اندازی کرده‌ایم. این طرح در هفته گذشته کار خود را آغاز کرده است و از روز گذشته نیز بعضی از اقلام ضروری مردم در شبکه مورد نظر که در حقیقت واحدهای صنفی هستند توزیع شد.

هفته پایانی سال، هفته خوبی برای مردم خواهد بود
رئیس بسیج اصناف کشور درباره نتیجه این اقدام توضیح داد و بیان کرد: اجرای این طرح از هفته آینده باعث کاهش صف‌های خرید خواهد شد و همچنین می‌توان انتظار داشت که با انجام این کار قیمت‌ها نیز کاهش یابد و در واقع هفته آینده می‌توان این خبر خوب را به مردم داد که مشکل گرانی را تا حدود زیادی حل کرده‌ایم.

وی با تصریح بر اینکه موفقیت برای مقابله با گرانی زمانی کامل می‌شود که فرآیند توزیع کالا با قیمت مناسب ادامه داشته باشد اظهار کرد: اگر با کمک دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت صنعت معدن و تجارت تامین کالا تداوم داشته باشد شاهد خواهیم بود هفته پایانی سال، هفته خوبی برای مردم خواهد بود.

حسن‌پور با اشاره به برخی توصیه‌ها برای اینکه مردم کالا نخرند تا ارزان شود تصریح کرد: ان توصیه‌ها را زمانی می‌توان به مردم ارائه داد که کالای مورد نظر مورد نیاز مردم نباشد، اما در شرایطی که مردم گرفتار مشکلات و نیازمند نیازهای ضروری خود هستند و نمی‌توانند از خرید صرف نظر کنند، این توصیه‌ها درست نیست. این مسئله به خصوص در ایام پایانی سال اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: در حقیقت نمی‌توان به مردم گفت در این ایام مرغ نخورند و یا میوه نخرند تا ارزان شود. آیا اساساً ضمانتی وجود دارد که این کار در کوتاه مدت باعث ارزانی کالا شود؟

رئیس بسیج اصناف کشور بیان کرد: آنچه بسیج در حال حاضر انجام می‌دهد توانمند کردن کاسبان در محلات و حتی روستاها است تا آنها نیازهای مردم را رفع کنند. این افدام را دو ماه پیش و در آستانه دهه فجر نیز انجام داده بودیم که نتیجه آن کاهش قیمت مرغ بود.

کد خبر: ۷۸٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha