۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
۲ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر مراوه‌تپه اختصاص یافت
با دستور رئیس سازمان امور عشایر ایران:

۲ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر مراوه‌تپه اختصاص یافت

بجنورد- با دستور رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به گلستان، دو میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر مراوه‌تپه اختصاص داده شد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، شاهپور علائی مقدم در بازدید از منطقه عشایری «ولیشان» شهرستان مراوه‌تپه از اختصاص دو میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر مراوه‌تپه خبر داد.

وی اظهار داشت: در این سفر دو میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر مراوه‌تپه اختصاص دادیم تا آمادگی برگشت از شرایط قشلاق به شرایط ییلاق را داشته باشند.

۲ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر مراوه‌تپه اختصاص یافت


رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اجرای دو پروژه تأمین و تجهیز چاه برای عشایر مراوه‌تپه، گفت: با اتمام این دو پروژه دو هزار نفر از عشایر شهرستان از مزایای آن بهره‌مندمی شوند.

نیاز دام عشایر به ۹ میلیون تن علوفه
علائی مقدم در خصوص تأمین نهاده دامی عشایر نیز بیان داشت: دام عشایر به ۹ میلیون تن علوفه در سال نیاز دارند که از این میزان هشت میلیون تن آن از منابع مرتعی و یک‌میلیون تن نیز به‌صورت علوفه دستی تأمین می‌شود و از این میزان ۵۷۰ تن با حمایت دولت و اختصاص ارز یارانه‌ای تهیه می‌شود که تا این لحظه ۴۷۰ تن تأمین‌شده و با دستور وزیر جهاد کشاورزی در دو روز گذشته ۱۰۰ هزار تن دیگر به عشایر اختصاص می‌یابد.

وی همچنین به کوچ بهار عشایر اشاره کرد، گفت: کوچ بهاره عشایر از فروردین‌ماه با توجه به اقلیم هر منطقه شروع خواهد شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: مراوه‌تپه در نقطه مرزی قرارگرفته و عشایری از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خود عشایر گلستان در این منطقه حضور دارند و در این بازدید مشکلات آنان ازجمله سوخت‌رسانی و نحوه تأمین آرد موردبررسی قرار گرفت.علائی مقدم همچنین با اشاره به پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر، گفت: با پرداخت این تسهیلات میزان گوشت تولیدی عشایر از ۱۶۳ هزار تن به ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

ضرورت دریافت کارت شناسایی هوشمند
وی همچنین در دیدار با عشایر اکراد خراسان شمالی و رضوی مستقر در مناطق قشلاقی شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به اینکه در حال صدور کارت شناسایی هوشمند برای عشایر هستیم، از عشایر خواست هرچه سریع‌تر برای دریافت کارت شناسایی هوشمند اقدام کنند.
رئیس سازمان امور عشایر ایران یادآور شد: تعداد ۱۰۰هزار دفترچه مازاد عشایری از گذشته در دست مردم است که در حال پالایش این دفترچه‌ها هستیم.

کد خبر: ۷۸٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha