۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مشاغل خانگی اردبیل از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برخوردار می‌شوند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

مشاغل خانگی اردبیل از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برخوردار می‌شوند

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، قاسم رحیمی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره مندی فعالین مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه از ۳۳۵ رشته مصوب مشاغل خانگی تعداد ۱۴۹ رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می شود، گفت: افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن که دارای مجوز فعالیت مشاغل خانگی در ۱۴۹ رشته مورد نظر رشته های مرتبط با بخش کشاورزی، فرش، صنعت و خدمات و صنایع دستی و همچنین رشته های فرهنگ و هنری در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر باشند می توانند از مزایا بیمه های اجتماعی نظیر مستمری بازنشستگی، پیری، فوت و از کار افتادگی بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار کرد: متقاضیان در صورت تمایل به بهره مندی از این بیمه لازم است جهت ثبت نام و عضویت در صندوق، به سامانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به آدرس www.roosta.ir مراجعه کنند.

رحیمی گفت: مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاغل خانگی به آدرس https://mkh.mcls.gov.ir ،قسمت قوانین و مقررات مراجعه کنند.

کد خبر: ۷۸٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha